آرگون در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

حضور سرمایه‌های خُرد در بازار سرمایه افزایش یافت

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد که با توجه به جذاب شدن بورس برای سرمایه‌های خُرد نیاز است تا بخش عرضه برای عمق بخشیدن به بازار سرمایه تقویت شود.
کد خبر : ۱۰۴۹۴۳
گزارش تصویری بورس اوراق بهادار تهران

عباس آرگون در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با بیان این مطلب افزود: در شش ماهه گذشته، بازارهای موازی بورس مانند سکه، ارز، طلا و مسکن دارای شاخص‌های منفی بوده‌اند ولی بورس جذابیت بالایی برای سرمایه‌های به ویژه خُرد پیدا کرده است.


وی با اشاره به تبدیل سودهای روزشمار بانکی به ماه شمار از سوی شورای پول و اعتبار در اواخر سال گذشته اظهار داشت: تغییر سود روزشمار به ماه شمار باعث شد تا نگهداری پول در حساب‌های کوتاه مدت صرفه اقتصادی نداشته باشد و از آنجایی که بازار مسکن نیز سرمایه‌های بزرگی را می‌طلبد، حضور سرمایه‌های خُرد در بازار سرمایه افزایش یافت.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: از سوی دیگر شاخص بورس در شش ماهه نخست امسال عقب ماندگی خود را با توجه به تغییرات نرخ ارز و تورم تا حدودی جبران کرد و بازار به اصطلاح به قیمت رسید.


نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه با بیان اینکه اگر شاخص بیش از این افزایش یابد، شاید نقش حبابی به خود بگیرد، اظهار داشت: با توجه به نقدینگی موجود در بازار سرمایه لازم است تا از فرصت موجود استفاده شده و بخش عرضه را برای عمق بخشیدن به بازار تقویت کرد.


آرگون خاطرنشان کرد: موضوع افزایش سرمایه شرکت‌ها در بازار سرمایه جذابیت بورس را تقویت کرده و به بالا رفتن شاخص سرعت داده است.


وی ادامه داد: الان فرصت مناسبی است که بانک‌ها و سازمان خصوصی‌سازی سهام شرکت‌های خود را وارد بازار کنند. ضرورت دارد برای تعادل بخشی به بازار، بخش عرضه تقویت شود تا نقدینگی موجود در بازار وارد بنگاه‌ها شده و از این منظر به تجهیز منابع بنگاه‌ها کمک شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر