برگزیت شرکت ۱۷۸ساله را ورشکست کرد!

قدیمی‌ترین شرکت گردشگری جهان پس از ۱۷۸ سال فعالیت در انگلستان ورشکست شد.
کد خبر : ۱۰۵۱۲۷
برگزیت

به گزارش ایبنا، شرکت گردشگری و هواپیمایی «توماس کوک» پس از ۱۷۸ سال فعالیت روز دوشنبه به طور رسمی اعلام ورشکستگی کرد. غول گردشگری بریتانیا که عنوان قدیمی‌ترین شرکت خدمات گردشگری جهان را دارا بود، پس از متحمل شدن زیان ۱.۹ میلیارد یورویی به دلیل روند نزولی مشتری‌ و شکست مذاکرات مدیران آن با نهادهای مالی و دولت بریتانیا برای تامین نقدینگی ۲۲۷ میلیون یورویی، با اعلام ورشکستگی به فعالیت خود خاتمه داد.


پیشتر این شرکت اعلام کرده بود روشن نبودن تحولات سیاسی و اقتصادی پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، چشم‌انداز بازگشت رونق به فعالیت‌های آن را بیش از پیش تیره کرده است.


در پی اعلام ورشکستگی شرکت توماس کوک، حدود ۶۰۰ هزار مشتری این شرکت از جمله نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر بریتانیایی در هتل‌های محل اقامت خود و نیز فرودگاه‌های سراسر جهان بلاتکلیف مانده‌اند.  از صبح روز دوشنبه ده‌ها پرواز شرکت‌های هواپیمایی تحت مالکیت یا همکار توماس کوک از جمله وینگ لغو شده و نیز هتل‌های تحت پوشش این شرکت ارائه خدمات به مشتریان آن را در حدود ۱۷ کشور جهان معلق کرده‌اند.


شرکت توماس کوک در مجموع نزدیک به ۲۲ هزار کارمند دارد و فروش سالانه آن به بیش از ۱۰ میلیارد یورو می‌رسید. توماس کوک، یک شهروند بریتانیایی بود که در سال ۱۸۴۱ میلادی اولین شرکت‌ ارائه دهنده خدمات گردشگری و مسافرتی در جهان را با نام تجاری «توماس کوک و پسران» تاسیس کرد.

برچسب ها: برگزیت ورشکستگی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر