مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد:

تکمیل فاز دوم تامین مالی ۵۰۰۰ میلیارد تومانی دولت

مدیرعامل بورس انرژی از تکمیل فاز دوم تامین مالی ۵۰۰۰ میلیارد تومانی دولت در بازار مشتقه بورس انرژی خبر داد و گفت: عرضه اولیه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام آغاز می‌شود.
کد خبر : ۱۰۵۲۲۸
طرح

به گزارش ایبِنا به نقل از مهر، سیدعلی حسینی با اشاره به تامین مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی دولت از بورس انرژی، گفت: کمتر از یک ماه قبل نیز دولت از طریق عرضه اولیه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد مبتنی بر نفت خام در بازار مشتقه بورس انرژی، موفق به تامین مالی از طریق این بازار شده بود و به این ترتیب، با اجرای فاز دوم این تامین مالی از امروز، پازل تامین مالی ۵۰۰۰ میلیارد تومانی دولت در بورس انرژی  تکمیل می‌شود.


وی افزود: مجموع قراردادهای سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی که از امروز عرضه اولیه خواهند شد، بالغ بر ۳ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۶۲ قرارداد است که به قیمت اسمی هر قرارداد ۷۱۴ هزار و ۷۸۳ تومان و به روش حراج ناپیوسته به عموم سرمایه گذاران عرضه می شود.


به گفته حسینی، متعهد پذیره نویسی تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۲۲۰ قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان که امروز از طریق نماد «سنفت۲۹۹۱»عرضه اولیه می شوند، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند خواهد بود؛ ضمن اینکه ۹۷۹ هزار و ۳۱۸ قرارداد از این اوراق به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در نماد «سنفت۲۹۹۲» در امروز چهارشنبه، از سوی صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی تعهد پذیره نویسی خواهد شد.


وی اظهار داشت: همچنین طی این روز صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان متعهد پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومان از حجم تامین مالی مذکور با عرضه اولیه ۲۷۹ هزار و ۸۰۵ قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام در نماد «سنفت۲۹۹۳» شده و در نهایت تامین سرمایه سپهر در این روز متعهد پذیره نویسی ۲۷۹ هزار و ۸۰۵ قرارداد به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.


به گفته حسینی، در روز شنبه ششم مهرماه ۱۳۹۸ نیز تعداد ۲۰۹ هزار و ۸۵۳ قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان در نماد «سنفت ۲۹۹۵» عرضه می شود که یک بانک متعهد پذیره نویسی آن است. ۲۰۰ میلیارد تومان از قراردادهای مذکور نیز در نماد «سنفت ۲۹۹۶» عرضه اولیه می شود که از سوی صندوق سرمایه گذاری اندوخته پایدار سپهر، تعهد پذیره نویسی آن انجام می شود. همچنین ۲۵۰ ملیارد تومان از این قرارداد ها در نماد «سنفت ۲۹۹۷» عرضه خواهد شد که متعهد پذیره نویس آن شرکت تامین سرمایه کاردان است.


مدیرعامل بورس انرژی خاطرنشان کرد: مدت و سررسید قراردادهای مربوط به اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی ۱۳ ماهه است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر