10 مهر 1398 - 08:47
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

ایجاد بستر شفافیت مالی در سیستم‌های اقتصادی

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: شبکه بانکی در کشور باید بستری برای شفافیت‌های مالی در سایر سیستم‌ها اعم از گمرگ یا سامانه‌های دیگر را نیز فراهم کند.
کد خبر : ۱۰۵۳۷۹
بانکداری الکترونیک

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به عملکرد شبکه بانکی در ماه های اخیر، گفت: خوشبختانه الکترونیکی شدن امور و کاهش دخالت انسان در امور توانسته شفافیت مالی را دوچندان کند.


نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شبکه بانکی باید خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی با بهره گیری از تکنولوژی های نوین و نوآوری های جدید بانکی باشد، افزود: اگر امکان دخالت انسانی در پروسه های مختلف اعم از تسهیلات دهی سلب شود و این مجوز به سیستم ها داده شود، به طور حتم حجم مفسده ها کاهش خواهد یافت.


نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه اتصال سامانه های مالی از سوی بانک ها با هر ارگانی که فعالیت اقتصادی می کند از موازی کاری و حتی ابهامات مالی جلوگیری می کند، تصریح کرد: شبکه بانکی در کشور ما باید بستری برای شفافیت های مالی در سایر سیستم ها اعم از گمرگ یا سامانه های دیگر را نیز فراهم کند.


خجسته با بیان اینکه سیستم مالی در کشور ما نیازمند نظارت های سیستمی است، گفت: بانک مرکزی باید سامانه هایی که نظارت آنلاین در بستر اینترنت را ممکن می کنند حمایت کرده و خود نیز در این مسیر دست به نوآوری بزند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به عملکرد اخیر بانک مرکزی، افزود: خوشبختانه بانک مرکزی توانست رانت موجود در بستر خرید و فروش ارز و در نتیجه نوسانات ارزی را به حداقل برساند، از اینرو انتظار می رود در سایر حوزه های مالی نیز این موضوع تکرار شود.


وی با بیان اینکه مجلس آماده کمک به دولت به ویژه بانک مرکزی در مسیر بروزرسانی سیستم های مالی است، تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه بانک ها باید با حرکت در مسیر سیستمی شدن، گزارش هایی از کاهش مفاسد اقتصادی ارایه کنند.
گفت و گو از مینا ساعتچی


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر