06 مهر 1398 - 11:40

انتشار کتاب «مالی اسلامی، تسهیم ریسک و ثبات اقتصاد کلان»

انتشارات پالگریو مکمیلان با همکاری موسسه آموزش و پژوهش اسلامی (IRTI)، کتاب «مالی اسلامی، تسهیم ریسک و ثبات اقتصاد کلان» را به قلم محمد ذوالخبری و تورخان علی عبدالمناف منتشر کرده است.
کد خبر : ۱۰۵۴۲۴
نیت

به گزارش ایبِنا به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، انتشارات پالگریو مکمیلان با همکاری موسسه آموزش و پژوهش اسلامی (IRTI)، کتاب: «مالی اسلامی، تسهیم ریسک و ثبات اقتصاد کلان» را به قلم محمد ذوالخبری و تورخان علی عبدالمناف منتشر کرد.


مفهوم تسهیم ریسک در قراردادهای اجتماعی و مالی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد در حوزه تامین مالی اسلامی است. به طور کلی، اکثریت مطالعات نظری این ادعا را دارند که مزیت و برتری نظام تامین مالی اسلامی توجه به مقوله عدل و انصاف و مبتنی بر بهره‌گیری از روش‌های مشارکتی در تامین مالی است. این در حالی است که مطالعات تجربی لزوماً این ادعا را تایید نمی‌کنند. در این راستا و به منظور ایجاد درکی کامل از چگونگی توانایی‌های تامین مالی اسلامی در مقوله ثبات مالی، انجام تحقیقات و مطالعات بیشتر ضروری به نظر می‌رسد.


نویسندگان در این کتاب تلاش کرده‌اند تا به جنبه‌های مختلف تامین مالی اسلامی و مکانیزم‌های تسهیم ریسک در مقوله ثبات مالی و اقتصاد کلان بپردازند. بدون شک یافته‌ها و توصیه‌های این کتاب می‌تواند برای تحقیقات آتی پژوهشگران آکادمیک در حوزه تامین مالی اسلامی و ثبات اقتصاد کلان مفید باشد. علاوه بر این، برای قانون‌گذاران و سیاستگذارانی که علاقه‌مند به ترسیم تجربیات بهره‌گیری از تامین مالی اسلامی در راستای جلوگیری از بروز بحران‌های احتمالی مشابه در آینده هستند نیز می‌تواند راهگشا باشد.


کتاب «مالی اسلامی، تسهیم ریسک و ثبات اقتصاد کلان» در آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی در ۲۶۸ صفحه و حول ۴ محور اصلی زیر تدوین شده‌است: 


ماهیت اقتصاد اسلامی و ثبات اقتصاد کلان


تسهیم ریسک، سرمایه بانک اسلامی و مقررات مالی


اهرم مالی و تسهیم ریسک در بانکداری اسلامی


مالی اسلامی در راستای توسعه اقتصادی ـ اجتماعی


علاقمندان می‌توانند اطلاعات تکمیلی درباره این کتاب را از این نشانی دریافت نمایند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر