نوسان در بورس‌های دنیا

تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا باعث ریزش شاخص‌ها در آسیا و آمریکا و در سویی دیگر با رشد شاخص‌ها در بورس‌های اروپایی همراه شد.
کد خبر : ۱۰۵۴۴۷
بورس

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روند معاملات آخر هفته بازارهای بورس جهانی تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری بین چین و آمریکا قرار گرفت. پس از آن که هیات چینی از تصمیمش برای دیدار با کشاورزان آمریکایی منصرف شد، برخی منابع از احتمال اخراج اجباری شرکت های چینی از بورس وال استریت آمریکا خبر می‌دهند.


این خبر که هنوز توسط هیچ‌کدام از مقامات رسمی آمریکا تایید یا تکذیب نشده است باعث ریزش شدید شاخص های بورسی در آسیا و آمریکا شد با این حال در معاملات بازارهای بورس در اروپا، روند صعودی ادامه یافت تا جایی که شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با جهش ۱.۰۱ درصد تا ۷۴۲۶.۲۱ واحد بالا رفت، شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۰.۳۶  درصدی در سطح ۵۶۴۰.۵۸  واحد بسته شد.


همچنین شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۷۵  درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۳۸۰.۹۴  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۶  درصد بالا رفت و به ۹۱۸۴.۱۰ واحد رسید.


میشل اورکه، استراتژیست ارشد بازار در موسسه " گرینویچ کنیکت" گفت: اگر سیاست های آمریکا باعث ریزش بیشتر شاخص بورس شانگهای شود، دردسرهای بیشتری برای چین ایجاد خواهد شد و این می تواند روی روند مذاکرات تجاری اثر منفی بر جای گذارد.


در وال استریت شاخص‌ها بر خلاف همتایان اروپایی، عمدتا نزولی بودند تا جایی که شاخص " داوجونز ایدانستریال اوریج"  ۰.۲۶  درصد ریزش کرد و به ۲۶ هزار و ۸۲۰.۲۵  واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۵۴  درصد ریزش تا سطح ۲۹۶۱.۷۹  واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با سقوط ۱.۱۱  درصدی در سطح ۷۹۳۹.۶۳ واحدی بسته شد.


از سوی دیگر در معاملات بورس های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۷۷  درصدی تا سطح ۲۱  هزار و ۸۷۸.۹۰  واحدی پایین رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با کاهش  ۰.۳۳  درصدی به ۲۵ هزار و ۹۵۴.۸۱  واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای  کامپوزیت " با افزایش ۰.۳ درصدی در سطح ۳۸۵۲.۶۵  واحد بسته شد


در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۸۹  درصد کاهش به ۵۵.۹۱  دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با کاهش ۱.۳۱  درصدی به ازای ۶۱.۹۱  دلار در هر بشکه مبادله شد.


همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۰.۵۲  درصدی به ۱۴۹۷.۰۱  دلار رسید. هر اونس نقره نیز با کاهش ۱.۴۵ درصدی به ازای ۱۷.۶۵  دلار مبادله شد.   

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر