07 مهر 1398 - 11:48

رشد پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از افزایش نزدیک به ۳۴ درصدی در حجم ریالی پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت مسکن طی ماه مرداد خبر داد و گفت: این گروه از تسهیلات به لحاظ تعداد نیز ۸۲ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۱۰۵۵۵۶
علمداری



به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به سیاست های اعتباری پیش بینی شده برای سال ۹۸ ، عنوان کرد: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن، با آمادگی کامل در جهت حمایت مالی اعتباری از هر دو بخش تقاضا و عرضه مسکن، نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن اقدام می کند. به طوری که علاوه بر تدارک سبد تسهیلاتی متنوع جهت حمایت از متقاضیان مصرفی، با هدف رونق بخشی به ساخت و عرضه مسکن، تسهیلات مشارکت مدنی(ساخت مسکن) را نیز با شرایط متفاوتی به سازندگان بخش مسکن ارایه می کند.


وی با اشاره به مجموع تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده طی پنج‌ماه ابتدایی امسال، اظهار کرد: بانک مسکن در راستای حمایت از سازندگان بخش خصوصی و افزایش ساخت مسکن متناسب با تقاضای موجود در بازار، بخش مهمی از تمرکز خود را بر پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت اختصاص داده است.


وی ادامه داد: مطابق با گزارش عملکرد تدوین شده مربوط به پنج ماه نخست امسال، رقمی معادل ۹۵۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تسهیلات مشارکت مدنی برای ساخت مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.


وی به حجم تسهیلات مشارکت مدنی منعقد شده در مردادماه امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این ماه معادل ۴ هزار و ۸۳۴ فقره تسهیلات مشارکت مدنی به سازندگان سراسر کشور تخصیص داده شده است که حجم ریالی آن ۳۶۵ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان بوده است. تسهیلاتی که در ماه میانی تابستان به سازندگان و تولیدکنندگان مسکن پرداخت شد به لحاظ ارزش ریالی رشد ۳۳.۷ درصدی داشته است. این در حالی است که تسهیلات پرداختی در قالب مشارکت مدنی (ساخت مسکن) در مرداد امسال به لحاظ تعداد از رشد ۸۲ درصدی برخوردار شده است.


مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه بررسی تغییرات تسهیلات منعقد شده و اعطایی در مردادماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده رشد قابل توجه است، تصریح کرد: مطابق با بررسی های انجام شده و در راستای حمایت از تولید و عرضه مسکن، تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده به بخش مسکن در مقایسه با سال گذشته (مقایسه نقطه ای مربوط به مرداد ماه) هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ ارزش از رشد مناسب برخوردار بوده و این در حالی است که ساخت و سازها رونق چندانی نداشته است. بنابراین مشخص می شود استقبال سازنده ها از تسهیلات بانک مسکن نسبت به قبل بیشتر شده و میزان استفاده از این تسهیلات افزایش یافته است.


به گفته وی در مردادماه سال گذشته بانک مسکن ۲ هزار و ۶۴۵ فقره تسهیلات مشارکت مدنی برای ساخت مسکن پرداخت کرده بود اما در مرداد امسال ۲ هزار و ۸۳۴ فقره تسهیلات به تولیدکنندگان بخش مسکن ارایه شد.


علمداری همچنین ارزش ریالی تسهلات مشارکت مدنی پرداخت شده در میانه تابستان امسال را نیز اعلام کرد و گفت: ارزش تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده به لحاظ ریالی معادل ۳۶۵ میلیارد و ۹۷۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.


وی حجم تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده به بخش مسکن در دو حوزه «صندوق پس انداز مسکن» و «تسهیلات متمم طرح مسکن مهر » را نیز تشریح کرد و افزود: در پنج ماهه امسال حدود ۸۰۰ فقره تسهیلات مشارکت مدنی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم برای ساخت مسکن و ۱۱۵ فقره تسهیلات ساخت نیز در قالب متمم طرح مسکن مهر به سازندگان پرداخت شده است. به این ترتیب، تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم هم در خدمات سمت تقاضا (خانه اولی ها) و هم در خدمات سمت عرضه (ساخت مسکن مصرفی و مناسب زوج های جوان) قرار دارد.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر