رشد بورس‌های دنیا از شرق تا غرب

امیدواری به کاهش تنش‌ها در جنگ تجاری بین چین و آمریکا باعث افزایش شاخص‌ها در آسیا و آمریکا شد و بورس‌های اروپایی نیز سبزپوش ماندند.
کد خبر : ۱۰۵۸۰۷
بورس

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روند معاملات روز سه‌شنبه بازارهای بورس جهانی تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری بین چین و آمریکا قرار گرفت. قرار است یک هیات چینی به سرپرستی معاون نخست وزیر چین برای دیدار با همتایان آمریکایی راهی واشنگتن شود.


این خبر همانطور که انتظارش می‌رفت باعث صعود شاخص‌های بورسی در آسیا و آمریکا شد و در معاملات بازارهای بورس در اروپا نیز روند صعودی ادامه یافت تا جایی که جز شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن که با ریزش ۰.۲۶  درصدی تا ۷۴۰۸.۲۱ واحد پایین رفت، دیگر شاخص‌های مهم صعودی بودند به گونه‌ای که شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۰.۶۶  درصدی در سطح ۵۶۷۷.۷۹  واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۳۸  درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۴۲۸.۰۸  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۶۶  درصد بالا رفت و به ۹۲۴۴.۶۰ واحد رسید.


از سوی دیگر پتر ناوارو، مشاور کاخ سفید در امور تجاری گفته است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در حال حاضر برنامه ای برای اخراج شرکت‌های چینی از بورس وال استریت ندارد و اخبار مربوط به این زمینه جعلی هستند.


تاکاشی هیروکی، استراتژیست ارشد موسسه "مونکس سکیوریتیز" گفت: چه این خبر درست باشد یا نه، حدس زدن این‌ که چه چیزی در سر آمریکایی‌ها می‌گذرد سخت‌تر شده است. هنوز مشخص نیست که روند پیشرفت مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا چگونه خواهد بود اما چیزی که مشخص است این است که بازارها به هر خبر مربوط به آن چه مثبت چه منفی واکنش نشان خواهند داد.


در وال استریت شاخص‌ها به مانند همتایان اروپایی، صعودی بودند تا جایی که شاخص " داوجونز ایدانستریال اوریج"  ۰.۳۶  درصد صعود کرد و به ۲۶ هزار و ۹۱۶.۸۳  واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۵  درصد صعود تا سطح ۲۹۷۶.۷۴  واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با جهش ۰.۷۵  درصدی در سطح ۷۹۹۹.۳۴ واحدی بسته شد.


از سوی دیگر در معاملات بورس های آسیا، شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با جهش ۰.۶۶  درصدی تا سطح ۲۱ هزار و ۸۹۸.۶۵  واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با افزایش  ۰.۵۳  درصدی به ۲۶ هزار و ۹۲.۲۷  واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای  کامپوزیت " با ریزش ۰.۹۹ درصدی در سطح ۳۸۱۴.۵۳  واحد بسته شد.


در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۴۴  درصد افزایش به ۵۴.۵۴  دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با کاهش ۱.۸۳  درصدی به ازای ۶۰.۷۸  دلار در هر بشکه مبادله شد.


همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۰.۰۶  درصدی به ۱۴۷۲  دلار رسید تا در کمترین سطح ثبت شده دو ماه اخیر خود قرار گیرد. هر اونس نقره با افزایش ۰.۱۶ درصدی به ازای ۱۷.۰۲  دلار مبادله شد.   

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر