رشد شاخص‌ها در بورس‌های آسیا

بازارهای آسیایی در شروع ساعات معاملاتی امروز با روند افزایشی همراه شدند در حالی که داده‌های اقتصادی آمریکا نشان از بهبود روند افزایش مشاغل در این کشور بوده است.
کد خبر : ۱۰۶۴۲۰
بورس

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، کاهش نرخ بیکاری به کمترین میزان نسبت به ۵۰ سال گذشته در تاریخ آمریکا موجب افزایش امیدواری به عملکرد اقتصادی دولت این کشور و بازگشت شاخص ها به مدار صعودی شد.


بر اساس این گزارش، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با رشد ۰.۱ درصدی همراه شد و شاخص بورس استرالیا نیز با افزایش ۰.۶ درصدی همراه شد. شاخص نیکی ژاپن نیز با افزایش ۰.۳ درصدی همراه شد. شاخص آتی یورواستاکس با رشد ۰.۲ درصدی رو به رو شد و شاخص داکس آلمان هم با افزایش ۰.۱ درصدی معاملات را ادامه داد در حالی که شاخص آتی فوتسی لندن نیز ۰.۰۳ درصد منفی شد.


این در حالی است که، گزارش های اقتصادی که در روز جمعه در آمریکا منتشر شد نشان از نوسانی نسبی در اوضاع اقتصادی این کشور دارد. این در حالی است که، کاهش میزان نرخ بیکاری در این کشور چشم گیر بوده است. در این گزارش آمده است، واردات به آمریکا به ۲۶۲.۸ میلیارد دلار و صادرات از این کشور به ۲۰۷.۹ میلیارد دلار رسیده است. واردات کالاهای مصرفی به ۵۷.۲ میلیارد دلار رسید که منعکس‌کننده تقاضای بالاتر است و این تمایل بالا به خرید کمک کرده است اقتصاد آمریکا در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی، سرپا بماند.


با وجود رشد کسری تجاری کلی آمریکا، کسری تجاری آمریکا با چین در آگوست ۳.۱ درصد کاهش پیدا کرده است و بر مبنای سالانه، کسری تجاری با چین ۲۳۱.۶ میلیارد دلار بود که ۱۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ کاهش داشته است. کسری تجاری با آلمان به ۷.۱ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است که بالاترین رکورد را به ثبت رسانده است و تحت تاثیر واردات ۱۲.۱ میلیارد دلار از این کشور اروپایی روی داد.


با تعرفه‌های بالاتر که قرار است روی کالاهای اتحادیه اروپا وضع شود، کسری تجاری در اکثر نقاط این منطقه بسته شد. کسری تجاری اتحادیه اروپا در آگوست ۲۳.۷ درصد کاهش پیدا کرد اما بر مبنای سالانه ۸.۱ درصد رشد داشت.


بر این اساس امروز، مقامات کره‌شمالی با میانجیگری و میزبانی سوئد مذاکرات را با آمریکا از سر گرفتند. این در حالی است که، با وجود ادعای واشنگتن مبنی بر ارایه پیشنهادها و ابتکارات تازه برای توافق میان دو کشور در این گفت‌وگوها، هیچ پیشنهاد قابل‌قبولی از سوی امریکا مطرح نشده و در واقع نمایندگان امریکایی با دست خالی و فقط به قصد گرفتن امتیاز با رویکردی که به گفته رییس هیات کره‌شمالی «رویکرد نخ‌نمای واشنگتن» در مذاکرات بود، به سوئد آمده‌ بودند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر