08 شهريور 1395 - 10:50
برای دومین بار در سال جاری،

سرمایه موسسه ملل ۵۸ درصد افزایش می یابد

موسسه اعتباری ملل ( عسکریه) تصمیم دارد که سرمایه خود را 58درصد افزایش داده و در حال انجام مقدمات قانونی آن است. این دومین بار است که در یک سال گذشته این موسسه اقدام به افزایش سرمایه کرده است.
کد خبر : ۱۰۶۸۴
 سرمایه موسسه ملل ۵۸ درصد افزایش می یابد

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران( ایبِنا) و به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل(عسکریه)، موسسه در سال گذشته سرمایه خود را با 67 درصد افزایش از رقم 3هزار میلیارد ریال با 2,050,000,000,000


ریال افزایش به رقم 5هزار و 50 میلیارد ریال رسانده بود در اقدامی دیگر برای افزایش کفایت سرمایه خود اقدام به افزایش سرمایه 58 درصدی کرده تا سرمایه خود را به ۸ هزار میلیارد ریال برساند.
بر اساس این گزارش یکی از مهمترین مساله در سال های اخیر موضوع کفایت سرمایه بانک‌ها و موسسات مالی است که در شرایط بحرانی گرفته است. بنابه قانون کمیته بازل استاندارد کفایت سرمایه در جهان 12 درصد است که در ایران 8 درصد در نظر گرفت شد که اغلب بانک‌ها و موسسات 8 درصد را نیز رعایت نمی کنند لذا این افزایش سرمایه موسسه ملل بر اساس استاندارد سازی وضعیت موسسه با استاندارهای بانک مرکزی است و در نوع خود برای تشکیل شدن به بانک قابل توجه است.
موسسه ملل در سه ماهه ابتدای سال جاری توانسته 1.443.889 میلیون ریال سود ذخیره کند که نسبت به دوره مشابه در سال قبل با رقم 942.278 میلیون ریال حدود 53 درصد رشد داشته است. این در حالی است که این موسسه توانسته 83 درصد از سود را که در سال 94 ذخیره کرده بود را تنها در سه ماه در سال 95 پوشش دهد که نشان از بهره برداری درست بانک از منابع و سرمایه افزایش یافته است.
در 19 مرداد سال جاری هیات مدیره موسسه اعتباری ملل پیشنهاد افزایش سرمایه 58درصدی را داده تا سرمایه ملل از 5هزار و 50میلیارد ریال به 8هزار میلیارد ریال برسد.


هیات مدیره موسسه اعتباری ملل هدف از این افزایش سرمایه را بهبود نسبت کفایت سرمایه موسسه،کاهش ریسک های موجود، استفاده از حداکثرظرفیت‌های موجود موسسه، افزایش ظرفیت برای توسعه فعالیت های سودآوری موسسه و حفظ توان رقابت‌پذیری درصنعت بانکداری کشوراعلام کرده است.
این پیشنهاد به سازمان حسابرسی و بازرس قانونی شرکت ارسال شد و در اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی رئیس هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه شرکت اعتباری ملل (عسکریه) تاکید شده است که با عنایت به جزء "ب" ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان (مصوب سوم مرداد ماه ۸۶  هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار) به پیوست اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (موسسه حسابرسی و خدمات مالی ارقام نگر آریا ) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۱۹ مرداد ماه ۹۵ هیئت‌مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ 5,050,000,000,000 ریال به مبلغ 8,000,000,000,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه موسسه، کاهش ریسک های موجود، استفاده از حداکثرظرفیت های موجود موسسه، افزایش ظرفیت برای توسعه فعالیت های سودآوی موسسه و حفظ توان رقابت پذیری درصنعت بانکداری کشور ارائه می شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر