22 مهر 1398 - 14:45
آذری جهرمی اعلام کرد؛

نامه‌نگاری برای واریز مستقیم وجه خدمات ارزش افزوده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که برای واریز مستقیم وجه از حساب گیرندگان برخی از دریافت کنندگان خدمات ارزش افزوده با بانک مرکزی مکاتبه کرده‌ایم.
کد خبر : ۱۰۶۹۹۱
آذری جهرمی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی ظهر امروز (دوشنبه) و در حاشیه رونمایی از اولین اپراتور پستی بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران و در جمع خبرنگاران درباره ساماندهی سرویس ارزش افزوده اظهار داشت: دو سال است که برای ساماندهی این بازار در تلاش هستیم.


وی با اشاره به اینکه سه نوع خدمات مختلف ارزش افزوده در کشور وجود دارد، توضیح داد: برخی کسب‌وکارها از جمله اپلیکیشن کافه بازار مبلغ خدمات خود را بر روی قبض‌های تلفن همراه دریافت می‌کنند. البته این شیوه دارای اشکالاتی است که بر اساس آن احتمال دارد اپراتورها با کسب‌ و کارهای حوزه فناوری اطلاعات به طور انحصاری برخورد کنند و در برخورد با لایه خدمات ملی اطلاعات از آنها سهم‌خواهی کنند.


وزیر ارتباطات از نامه‌نگاری با بانک مرکزی برای رفع این مشکل خبر داد و افزود: شیوه‌ای با نام «Directorate» وجود دارد که براساس آن پول را می‌توان به طور مستقیم از حساب بانکی فرد گیرنده خدمات برداشت کرد و با استفاده از این راه این نوع خدمات ارزش افزوده را می‌توان ساماندهی کرد.


آذری جهرمی شیوه دوم خدمات ارزش افزوده را جمع آوری کمک‌های نیکوکاری عنوان کرد و افزود: ما با این بخش و ساماندهی آن نیز مشکلی نداریم، اما بخش سوم کلاهبردارانی هستند که از ناآگاهی مردم سوء استفاده می‌کنند و پول‌های حاصل از آن را برای از بین بردن عفت عمومی استفاده می‌کنند.


وی با بیان اینکه پشت هر ناهنجاری در فضای مجازی، پول نادرست وجود دارد، تصریح کرد: دو سال است که تلاش می‌کنیم تا از راه‌های مختلف از جمله راه‌اندازی سامانه *۸۰۰# مردم را آگاه کنیم و پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل داده‌ایم.


وزیر ارتباطات ادامه داد: از پیرزنی که در خانه سالمندان زندگی می‌کند تا معاون اسبق وزارت ارتباطات گرفتار کلاهبرداری این بخش هستند و بعضا تا ماهی ۹۰ هزار تومان از آنها دریافت می‌شود. با تشکیل پرونده قضایی ۵ شرکت بسته شدند و ۳۳ میلیارد تومان پول را به طور یکجا به مردم بازگرداندیم.


آذری جهرمی خاطرنشان کرد: ما ۵۰۰ اپلیکیشن را به پلیس فتا اعلام کردیم و وقتی آنها بررسی کردند تعداد اپلیکیشن‌های کلاهبردارانه تا هزار اپلیکیشن افزایش یافت. وی با تاکید بر اینکه با کسب‌ و کارهای حلال هیچ فردی کاری نداریم، گفت: عده‌ای که منافع آنها به خطر افتاده می‌گویند که وزیر ارتباطات با تصمیمات شبانه خود ۳۰ هزار نفر را بیکار کرد؛ مگر امروز در بخش قمار ۳۰ هزار نفر شاغل هستند که ما بخواهیم آنها را بیکار کنیم؟


این عضو دولت خاطرنشان کرد: هیچ اصراری بر کار شتابزده نداریم و با مشورت گرفتن و دیدن وضع بازار تصمیم می گیریم ولی درباره پیگیری حق الناس هیچگونه فروگذاری نخواهیم داشت. وی همچنین درباره اختلال تلفن‌های همراه در مرز مهران نیز گفت: مرز مهران یک روز اختلال داشت که این موضوع نیز برای چهار ساعت و متعلق به ۵ روز پیش بود. گزارشی فقط درباره اختلال در مرز خسروی داشتیم که بلافاصله برای رفع آن اقدام کردیم.


آذری جهرمی اظهار داشت: امسال و برای خدمات رسانی بهتر به زائرین اربعین از ۶ ماه پیش برنامه‌ریزی کردیم و بالن هم در هر استانی که احساس نیاز شود، وجود دارد و برای خدمات WIFi رایگان زائرین اربعین و سایر خدمات مربوط به آن نیز اقدام لازم انجام گرفته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر