بیمه تعاون افزایش سرمایه می‌دهد

مدیرعامل بیمه تعاون اعلام کرد که این شرکت با کسب مجوز از بیمه مرکزی، سازمان بورس و وزارت تعاون سرمایه خود را از ۱۲۰ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌دهد.
کد خبر : ۱۰۷۶۱۰
بیمه تعاون

به گزارش ایبِنا، یونس مظلومی در نشستی با بیان اینکه تمام حق تقدم‌های بیمه تعاون برای افزایش با قیمت مناسب به فروش رفت، افزود: افزایش سرمایه بیمه تعاون از دو محل آورده نقدی و سود انباشته و اوندخته سرمایه افزایش یافته است و تنها ثبت آن نزد سازمان بورس باقی مانده است.


وی اظهار داشت: در ماه‌های گذشته تمامی صنایع بورسی در کشور افزایش قیمت داشتند و قیمت سهام شرکت‌های بیمه نیز از این موضوع مستثنی نبودند. اگر فردی سال ۹۷ سهام بیمه تعاون را خریداری کرده بود، این سهم تاکنون ۴ برابر رشد کرده که ۲.۵ برابر آن از محل سود قیمت سهام و ۹۰ تومان آن نیز از محل حق تقدم بوده است.


مدیرعامل بیمه تعاون خاطرنشان کرد که به طور معمول سرمایه‌گذاران در صنعت بیمه در بورس، به طور بلوکی خرید می‌کنند و این صنعت برای سرمایه‌گذاران خُرد جذابیتی ندارد. به طور معمول شرکت‌های بیمه از محل خریداری دارایی‌ها و استفاده از اندوخته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها، امتیازاتی را نصیب سهامداران خود می‌کنند اما از نظر EPS و DPS سود جذابی برای سهامداران ندارند.


وی درباره اعلام نشدن صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ ماه این شرکت در بورس توضیح داد: قصد داشتیم افزایش سرمایه شرکت را تا قبل از برگزاری مجمع انجام دهیم اما مجمع ما به حد نصاب نرسید. به همین دلیل از سازمان بورس مجوز گرفتیم که مجمع خود را برگزار کنیم اما سودی تقسیم نکنیم و به دوره بعد موکول کنیم. از سوی دیگر دوره زمانی حسابرس شرکت به اتمام رسیده بود. هرچند عملکرد ۶ ماهه بیمه تعاون نسبت به عملکرد ۳ ماهه بهبود یافته است.


مظلومی با بیان اینکه تمامی مطالبات این شرکت از خودروسازی سایپا وصول شده است، خاطرنشان کرد: سطح توانگری بیمه تعاون در سطح یک و ۱۳۷ درصد از سوی بیمه مرکزی تائید شده است.


جزییات بیمه تکمیلی انفرادی بیمه تعاون


مدیرعامل بیمه تعاون درباره طرح بیمه تکمیلی انفرادی این شرکت نیز اظهار داشت: علاقه‌مند بودیم این موضوع را در بازاری کوچک آغاز کنیم اما با تغییراتی که ایجاد کردیم، تنها در سال گذشته ۱.۵ میلیارد تومان از این محل حق بیمه تولید کردیم. در حال حاضر نیز با بیشتر مراکز درمانی در تهران و شهرستان‌ها قرارداد همکاری داریم.


براساس طرح بیمه تکمیلی انفرادی بیمه تعاون، افراد برای ۴ عمل اصلی تا سقف ۸۰ میلیون تومان با حق بیمه ۱۲۰ هزار تومان در ماه بیمه تکمیلی می‌شوند. این بیمه نیاز به بیمه پایه ندارد و حق بیمه افراد نیز متناسب با سن و وضعیت سلامتی فرد محاسبه می‌شود.


به گفته مظلومی، فرد خواهان بیمه تکمیلی باید به ۴ سوال اصلی درباره وضعیت سلامتی خود برای خرید این بیمه‌نامه پاسخ دهد و بعد از معاینه توسط پزشک این شرکت، بیمه‌نامه وی صادر می‌شود.


مدیرعامل بمیه تعاون خاطرنشان کرد که برآوردهای این شرکت نشان می‌دهد که این بیمه‌نامه سودآور بوده است.


وی درباره فعالیت‌های بیمه‌های بازرگانی ایران در عراق نیز توضیح داد که شرکت‌های بیمه منافع کشور را در عراق تحت پوشش بیمه قرار می‌دهند و این موضوع در حال انجام است اما صادرات خدمات بیمه‌ای به کشور عراق مراحل پیچیده و زمان‌بری دارد.


مدیرعامل بیمه تعاون خاطرنشان کرد که با توجه به فعالیت بانک تعاون اسلامی، انتقال پول به این کشور نیز با استفاده از دینار عراق انجام شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.


سندیکای بیمه‌گران به پوست اندازی نیاز داشت


مظلومی همچنین درباره تغییرات به وجود آمده در سندیکای بیمه‌گران و دبیرکلی سیدمحمد کریمی و انتخاب اعضای جدید هیات رئیسه این نهاد یادآور شد: ۱۰ سال است که عضو شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران هستم ولی به جز چند مورد در زمان دبیرکلی غلامرضا تاجگردون، اتفاق خاصی در صنعت بیمه رخ نداده بود. با تعدادی از مدیران عامل بر روی نامزدی سیدمحمد کریمی که سابقه ریاست کلی بیمه مرکزی را داشت، به اجماع رسیدیم و خوشبختانه ایشان به عنوان دبیرکل انتخاب شد.


وی ادامه داد: ترکیب هیات رئیسه سندیکای بیمه‌گران خوب است. حضور صندوق تامین خسارت‌های بدنی در سندیکا و انتخاب علی جباری به عنوان عضو هیات رئیسه خوب است. حجت بهاری‌فر مدیرعامل بیمه «ما» به عنوان نماینده از شرکت‌های کوچکتر و «مسعود بادین» مدیرعامل بیمه آسیا و «ابراهیم کاردگر» مدیرعامل بیمه دانا هم به عنوان نمایندگان شرکت‌های بزرگتر در هیات رئیسه حضور دارند.


پیشنهاد حذف تبصره ۳ ماده ۸ قانون ثالث


قرار است از سوی کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی بیمه، پیشنهاد حذف تبصره ۳ ماده ۸ قانون ثالث (خودروی متعارف) به رئیس کل بیمه مرکزی ارایه تا که بر اساس تدوین لایحه ای پیشنهاد حذف این تبصره به مجلس و سایر دستگاههای ذیربط ارایه شود.


مدیر عامل بیمه تعاون اعلام کرد در جلسه ای که امروز در کمیسیون‌های تخصصی شوای عالی بیمه برگزار می شود تبصره ۳ ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث مورد بررسی قرار می‌گیرد و قرار است لایحه‌ای تدوین و به رئیس کل بیمه مرکزی پیشنهاد شود که طبق این لایحه پیشنهاد حذف این تبصره به مجلس و سایر دستگاههای ذیربط ارایه شود.


وی اظهار داشت: بنابر اعتقاد بسیاری از کارشناسان این تبصره با قوانین مسئولیت مدنی و قوانین فقهی مغایرت دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر