افت ۵ درصدی آیفکس در مهر ماه

شاخص کل فرابورس که معاملات مهرماه امسال را از ارتفاع ۴۰۱۷ واحد آغاز کرده بود با ثبت افت ۵ درصدی در پایان این ماه به ۳۸۰۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۷۶۹۱
99

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس در هفتمین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۲۱روز معاملاتی تعداد ۳۵ میلیارد و ۲۵۲ میلیون ورقه بهادار در ۷ میلیون و ۸۹ هزار نوبت به ارزش ۲۶۰هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده که به ترتیب از رشد ۳۵ درصدی حجم، افزایش ۱۴۸ درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۷۴ درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.


این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۱۶۷۹ میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۱۲ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال بوده است. همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۴۴۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۵ میلیارد و ۷۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۴۸ درصدی حجم و رشد ۲۶ درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افزایش ۳۱۰ درصدی حجم و ۷۱ درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با مهرماه سال ۹۷ است.


این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۹۳ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۸۵ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال معامله شده است که از افزایش ۴۷ درصدی حجم و ۵۶ درصدی ارزش معاملات این بازار در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.


افزون بر این، بالغ بر ۱۱۰۵میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۱۵ میلیارد و ۶۵۴ میلیون ریال و دو میلیون و ۶۰۰ هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۶۰۵ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۵۸ درصدی حجم و رشد ۶۵درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۵۴ درصدی حجم و افت ۴۲ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با مهرماه پارسال دارد.


از سویی دیگر، شاخص کل فرابورس نیز که معاملات مهرماه امسال را از ارتفاع ۴۰۱۷ واحد آغاز کرده بود با ثبت افت ۵ درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۳۸۰۵ واحد رسید و افزایش ۶۹ درصدی را هم از ابتدای امسال به نام خود ثبت کرد.


ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۳۸۸۱ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال بود در پایان این ماه با ثبت افت یک درصدی به عدد ۳۸۶۱ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال رسید و بدین ترتیب رشد خود از ابتدای سال را نیز به ۵۰ درصد ارتقاء داد.

برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر