01 آبان 1398 - 13:05
سخنگوی دولت؛

منفعت ملی در این است که لوایح مرتبط با FATF‌ رد نشوند

سخنگوی دولت گفت: منفعت ملی ما بیشتر در این است که لوایح مرتبط با FATF‌ رد نشوند و اگر در لیست سیاه FATF قرار بگیریم، تسلط اطلاعاتی بیگانگان بر ما بیشتر خواهد شد.
کد خبر : ۱۰۷۷۴۸
علی ربیعی

به گزارش ایبِنا، علی ربیعی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد موضوع FATF و این موضوع که مورد تایید سران سه قوه و همچنین تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، گفت: این موضوع در دو جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شده بود و اعضا بر اجرای آن تاکید داشتند؛ بنابراین این حرف، حرف درستی است و طبیعتاً مصوبات این جلسه به استحضار رهبری می رسد.


سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در همین اندازه بگویم و فراتر نرویم که در آن جلسه مطرح شده و مصوبات هم به استحضار رسانده شده است؛ منفعت ملی ما بیشتر در این است که لوایح مرتبط با FATF‌ رد نشوند.


ربیعی افزود: تحلیل ما این است که اگر در لیست سیاه FATF قرار بگیریم تسلط اطلاعاتی بیگانگان بر ما بیشتر می‌شود؛ این در حالی است که تصورات برخی بر این است که با عضویت ایران در این لوایح و شفاف سازی تسلط بیگانگان بیشتر خواهد شد که غلط است چرا که با رفتن در لیست سیاه مشکلاتی ایجاد می‌شود و به عدم شفافیت متهم خواهیم شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر