معاملات بازار سهام متعادل شد

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افت چشمگیر شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها در روزهای گذشته گفت: این مساله موجب تعدیل هیجان در بازار سهام و به تعادل رسیدن معاملات شد.
کد خبر : ۱۰۸۱۳۲
بورس

ابراهیم خلیلی در گفتگو با ایبِنا در خصوص وضعیت کلی بازار سرمایه گفت: بعد از رشد چشمگیر شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها در چند ماه گذشته، بازار سهام اصلاح قابل توجهی را نیز در هفته‌های گذشته تجربه کرد.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: عوامل متعددی در رشد و جهش شاخص بورس و بازار سهام در این مدت دخالت داشته‌اند که یکی از بارزترین آنها رکود حاکم بر سایر بازارها و چرخش نقدینگی و ورود آن به سمت بازار سرمایه است که این موضوع در برخی موارد موجب رشد هیجانی شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها نیز شده بود.


وی اضافه کرد: بر این اساس با توجه به افت چشمگیری که شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها در هفته‌های گذشت تجربه کرد، این موضوع موجب تعدیل هیجان در بازار سهام شد و این روزها شاهد به تعادل رسیدن معاملات در این بازار هستیم.


این کارشناس بازار سرمایه در خصوص سمت و سوی معاملات بازار سهام طی روزهای آینده گفت: تا زمانی که نقدینگی در این بازار حضور داشته باشد، شاهد بازاری متعادل خواهیم بود، ضمن اینکه رفته رفته انتشار گزارشات شش ماهه شرکت‌ها نیز در این زمینه اثرگذار خواهد بود.


وی اذعان داشت: یکی از موضوعات قابل توجه در خصوص معاملات بازار سهام به ویژه در روزهای گذشته این است که رفتار سهامداران حقوقی نیز تا حدودی به افت سنگین قیمت‌ها در بازار سهام کمک کرده است؛ چرا که سهامداران حقوقی با عرضه آبشاری و سنگین سهام در زمانی که احساس می‌کنند روند بازار نزولی است این روند را سریع‌تر می‌کنند و رفتار آنها بر کلیت بازار اثر منفی دارد.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به مزیت‌هایی که حضور نقدینگی در بازار سهام دارد و به تامین مالی بنگاه‌ها کمک می‌کند، باید سیاست‌ها و حمایت‌های فعالان بازار به‌ گونه‌ای باشد که به حفظ نقدینگی در بازار سهام کمک کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر