06 آبان 1398 - 10:42
نوبخت مطرح کرد؛

جستجوی درآمدهای پایدار برای اداره دولت/لزوم اداره ارزان کشور

رییس سازمان برنامه و بودجه در نشست ستاد بودجه ۹۹ با بیان اینکه بودجه جاری برای اداره دولت ۴۴۸ هزار میلیارد تومان است، گفت: کشور باید ارزان‌تر اداره شود.
کد خبر : ۱۰۸۱۴۱
نوبخت

به گزارش ایبِنا، محمدباقر نوبخت امروز در ستاد بودجه ۹۹ کل کشور که بخشی از ‌آن به صورت مستقیم از شبکه خبر پخش شد، اعلام کرد: درصدد هستیم بدون اینکه ضرایب مالیاتی را افزایش دهیم و یا مالیات تولیدکنندگان را اضافه کنیم، با شناسایی پایه‌های‌ جدید مالیاتی، درآمد مالیاتی برای دولت شناسایی کنیم.


وی افزود: افزایش درآمد پایدار مالیاتی در طرح اصلاح ساختار مالیاتی دنبال می‌شود و همچنین قصد داریم، بخشی از اموال و دارایی‌های دولت را کاهش داده و یا از درآمد آنها برای اداره کشور استفاده کنیم.


نوبخت با اشاره به اینکه هزینه‌های زیادی در بخش جاری دولت و برای اداره کشور انجام می‌شود، گفت: می‌خواهیم این هزینه‌ها را کاراتر کنیم.


رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: در سال جاری هزینه جاری دولت ۴۴۸ هزار میلیارد تومان است که این رقم برای ارائه خدمات دولت به مردم مصرف می‌شود و سوال این است که آیا نمی‌توان به روش ارزان‌تر کشور را اداره کرد یا در عین حال خدمات بهتر و کاراتری به مردم ارائه کنیم. این امر مورد توجه جامعه است و انتظاری است که از سازمان برنامه و بودجه می‌رود، بنابراین باید هزینه‌های جاری دولت را بازبینی کنیم.


نوبخت این را هم گفت که باید خدمات بهتر و ارزان‌تر به مردم ارائه کنیم و در این رابطه کمیته‌هایی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است که هر دفتر امور مربوطه و خدمات مربوطه را بازبینی می‌کند تا خدمات دولت به مردم به صورت مطلوب‌تر و ارزان‌تر ارائه شود.


رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: برخی از خدمات که باید دولت ارائه کند، در حال حاضر وجود ندارد و برخی از خدمات موجود باید به روش‌ ارزانتری ارائه شود و آنچه که در حال حاضر ارائه شده در قالب پیشنهاد کارشناسی است، باید این پیشنهادات به تصویب برسد و تا زمانی که پیشنهاد نهایی نشده نمی‌توان به آن استناد کرد و ما سعی می‌کنیم با رایزنی با دستگاه‌های مختلف نظرات کارشناسی آنها را گرفته و اصلاحاتی در بودجه کشور انجام دهیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر