تاثیر معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی‌ها بر رونق بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به آیین‌نامه مربوط به معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی‌ها گفت: هر مصوبه‌ای که به ماندگاری و ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه کمک کند به نفع اقتصاد و بورس است.
کد خبر : ۱۰۸۳۴۹
بورس

علی زارعی در گفتگو با ایبِنا در خصوص اظهار نظر وزیر اقتصاد در خصوص این موضوع که آیین‌نامه مربوط به معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی‌ها در حال بررسی است، گفت: یکی از مزایای بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها برخورداری از معافیت‌های مالیاتی است؛ بر این اساس هرگونه آیین‌نامه و مصوبه که در این راستا در بازار سهام به تصویب برسد و اعمال شود، می‌تواند به این جذابیت کمک کند.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی‌ها موجب می‌شود تا شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران اقبال بیشتری نسبت به پیگیری این امر داشته باشند. وی ادامه داد: در مجموع نه تنها تصویب آیین‌نامه معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی‌ها، بلکه هر مصوبه دیگری که به ماندگاری و جذب نقدینگی در بازار سرمایه کمک کند، هم به نفع کلیت این بازار، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران آن و هم به اقتصاد کشور است.


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مزیت حضور نقدینگی در بازار سهام گفت: یکی از ویژگی‌هابی مثبت و متمایز بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها این است که حضور نقدینگی در این بازار به تامین مالی ارزان، شفاف و سریع بنگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی کمک می‌کند. این در حالی است که یکی از مهم ترین و بزرگترین مشکلات صنایع کشور تامین مالی بنگاه‌ها است.


وی اذعان داشت: از سوی دیگر حضور نقدینگی در سایر بازارها از جمله بازار خودرو، مسکن، ارز و طلا موجب بروز گرانی و تحمیل تورم به اقتصاد کشور می‌شود و نمونه بازار آن را می‌توان در وضعیت اقتصاد کشور در یکی دو سال گذشته مشاهده کرد.


این کارشناس بازار سرمایه گفت: بر این اساس با اعمال سیاست‌هایی می‌توان نقدینگی جامعه را به سمت بازار سرمایه سوق داد که این موضوع هم از افزایش تورم در اقتصاد جلوگیری می‌کند و هم اینکه به تامین مالی بنگاه‌ها و صنایع می‌انجامد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر