12 آبان 1398 - 10:04
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

فین ‌تک‌ها پیشران رشد صنعت بانکی هستند

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فین تک‌ها پیشران رشد صنعت بانکی هستند و باید بانک‌ها با تغییراتی در مدل کسب و کار، کسب و کارهای نوین را جدی بگیرند.
کد خبر : ۱۰۸۳۶۰
علیرضا دلیری

علیرضا دلیری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اقدامات بانک‌های کشور در زمینه بهره گیری از فناوری‌های جدید و تعامل با کسب و کارهای نوین گفت: کسب و کارهای سنتی باید فناوری‌های جدید و کسب و کارهای نوینی که بر بستر این فناوری‌ها شکل گرفته‌اند را به عنوان یک واقعیت بپذیرند و با تعامل بتوانند از ظرفیت‌های جدید موجود برای رشد استفاده کنند؛ بانک‌های کشور تا به امروز نسبت به سایر بخش‌ها اقدامات چشمگیری داشته اند که همین موضوع باعث شده تا در نهادهای پولی کشور اتفاقی متحول کننده و بزرگ رخ دهد.


معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: بانک‌ها با ایجاد ظرفیت‌های لازم در زمینه همکاری با کسب و کارهای نوین از جمله فین تک‌ها، استفاده از فناوری‌های جدید و تحقیقات و ارائه مدل‌های آزمایشی محصولات پولی و بانکی مبتنی بر فناوری‌های جدید توانسته‌اند تا تحولاتی ایجاد کنند که البته باید زودتر از زمان فعلی رقم می‌خورد اما پیشرفت‌های انجام شده باعث شده تا  بانکداری الکترونیک رشد داشته باشد و به معیارهای جهانی نزدیک شویم.


وی ادامه داد: کسب و کارهای نوین به خصوص فین تک‌ یکی از مهمترین بازیگران آینده صنعت خدمات مالی و بانکی خواهند بود و هم اکنون نیز توانسته‌اند تا سهم بازار خوبی از ارائه خدمات مالی و بانکی را همچون بیمه دریافت کنند.


دلیری با اشاره به مدل همکاری فین تک‌ها و شبکه بانکی خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم که فین تک‌ها پیشران رشد صنعت بانکی هستند و باید بانک‌ها کسب و کارهای نوین را جدی بگیرند و با تغییراتی در مدل کسب و کار نسبت به تعامل با آن‌ها اقدام کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر