رییس بانک مرکزی امارات خبر داد؛

سرمایه‌گذاری امارات در لبنان با وجود مخالفت رژیم صهیونیستی

بانک مرکزی امارات اعلام کرد که در حال مطالعه پروژه‌هایی است که ماه گذشته در مجمع سرمایه‌گذاری در ابوظبی برای توسعه لبنان پیشنهاد شده بود.
کد خبر : ۱۰۸۴۰۷
بانک مرکزی امارات

به گزارش ایبِنا، مبارک راشد منصوری، رئیس کل بانک مرکزی امارات عربی متحده به خبرنگاران گفت: تصمیم گرفتیم نسبت به مطالعه جدید و پیشنهاد پروژه سرمایه‌گذاری در این کشور اقدام کنیم.


اشاره وی به مجموعه پروژه‌هایی است که در جریان برگزاری کنفرانس سرمایه‌گذاری امارات-لبنان در ماه اکتبر گذشته توسط شرکت‌کنندگان ارائه شده بود.


رئیس کل بانک مرکزی امارات عربی متحده همچنین ابراز امیدواری کرد که عملیاتی شدن سرمایه‌گذاری های در لبنان به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور کمک کند، کشوری که همزمان با اوج‌گیری اعتراض‌های سراسری با بدترین شرایط اقتصادی از زمان وقوه جنگ داخلی ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ مواجه است.


سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان ماه گذشته با انتقادی تلویحی از امارات عربی متحده به اجرایی نشدن وعده‌های سرمایه‌گذاری این کشور در لبنان اشاره کرده بود. حریری که معمولا از حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس برخوردار بوده، هفته گذشته و با هدف کمک به حل بحران سیاسی-اقتصادی لبنان از سمت نخست وزیری استعفا کرد.


تصمیم بانک مرکزی امارات در حالی اتخاذ شده است که رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از جامعه بین‌الملل خواسته بود تا کمک‌های خود به لبنان را به فشار به حزب الله مشروط کنند. در همین حال دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همزمان با ناآرامی‌ها در لبنان اختصاص کمک امنیتی ۱۰۵ میلیون دلاری به این کشور را بلوکه کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها