14 آبان 1398 - 15:52
مرکز آمار اعلام کرد؛

کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه تولیدکننده بخش صنعت

مرکز آمار ایران از کاهش ۲۸.۲ درصدی نرخ تورم نقطه به نقطه تولیدکننده بخش صنعت در فصل تابستان امسال نسبت به فصل قبل از آن خبر داد.
کد خبر : ۱۰۸۴۶۵
تورم

به گزارش ایبِنا، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت فصل تابستان سال جاری را بر مبنای سال ۱۳۹۰ منتشر کرد که بر این اساس تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان ١٣٩٨ به ٦٠,٥ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل، ٢٨.٢ واحد درصد کاهش داشته است.


تورم فصلی


تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل تابستان ١٣٩٨ به ٠,٢ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل، ١٣.٥ واحد درصد کاهش دارد. در میان بخش های مختلف صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به تولید زغال سنگ و پالایشگاه های نفت (٤.٢- درصد) و بیشترین آن مربوط به تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم-تریلر (١٤.٥درصد) است.


تورم نقطه به نقطه


تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان ١٣٩٨ به ٦٠,٥ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در در فصل قبل، ٢٨.٢ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در فصل تابستان ١٣٩٨ نسبت به فصل تابستان ١٣٩٧، ٦٠.٥ درصد افزایش دارد. در بخش های مختلف صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به تولید فلزات اساسی (٢١.٢ درصد) و بیشترین آن مربوط تولید ماشین آلات اداری و محاسباتی (١١٩.٨ درصد) است.


تورم سالانه


تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٨ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ٧٧,٠ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ٠.٢ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش های مختلف صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به تولید پوشاک، عمل آوردن و رنگ کردن پوست خزدار (٤٤.٥ درصد) و بیشترین آن مربوط به تولید کاغذ و محصولات کاغذی (١٠٨.٧ درصد) بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر