با هدف توسعه اقتصادی و جذب نقدینگی خارجی؛

۱۰ راهبرد اقتصادی کشور در کیش اینوکس بررسی می‌شود

بر اساس اهداف تعیین شده حداقل ۱۰ راهبرد کلان اقتصادی در ششمین نمایشگاه کیش اینوکس و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور مقامات داخلی و خارجی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۱۰۸۵۶۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در نشست خبری ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور اعلام شد: نقش بازار سرمایه در رونق تولید، هدایت نقدینگی های سرگردان به سمت تولید، معرفی ابزارها و روش های نوین تامین مالی، معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در حوزه های استراتژیک، گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه، همجوار و کشورهای دوست، توسعه سرمایه گذاری و کارآفرینی در مناطق آزاد، جذب سرمایه گذاری خارجی در ابعاد منطقه ای و جهانی و نقش صنعت بیمه در توسعه اقتصادی کشور از محورهای اصلی این رویداد بین المللی است.


تقویت نقش بازار سرمایه


ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه ازاد کیش در این نشست خبری اعلام کرد : مناطق آزاد ارتباطی مناسبی با بازار سرمایه نداشتند اما امسال نقش بازار سرمایه را به صورت اجرایی با دو موضوع (نقش بازار سرمایه در رونق تولید و هدایت نقدینگی) برای ارتقای و ظرفیت سرمایه گذاری در این بازار عملیاتی می کنیم.


معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه ازاد کیش گفت : قانون مناطق آزاد مترقی و بهینه است اما باید مشوق های اقتصادی جذاب تری با کمک دولت صورت بگیرد.


راه اندازی بورس بین الملل


وی در ادامه گفت: انتشار اوراق صکوک،‌ صندوق های زمین و ساختمان، راه اندازی بورس بین الملل، راه اندازی هلدینگ، شرکت تامین سرمایه برای مناطق آزاد، تامین‌مالی از طریق اوراق منفعت، راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری و ... را نیز در دست اقدام داریم.


انتشار ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک


همچنین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش در این نشست خبری با اعلام این که انتشار ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک برای اولین بار در مناطق آزاد فردا دوشنبه صورت می گیرد افزود: در طی سال های اخیر فشارها را تحمل کرده ایم اما فرصت سازی های بزرگی را برای توسعه روابط اقتصادی بین کشورهای منطقه ایجاد شده است.


حضور مقامات بلندپایه


وی در ادامه گفت: این رویداد یک تلفیق مناسب بین بازارهای مالی کشور است که با حضور مقامات بلندپایه سطوح اجرایی کشور و دولت در سطح معاون ریس جمهور و تعدادی از وزرا همراه خواهد شد.


اجرایی شدن ۲۸۴ طرح


مظفری در ادامه گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در جزیره کیش و ۲۸۴ طرح در مناطق آزاد  اجرایی می شود و بخشی از این طرح ها در نمایشگاه رونمایی می شود.


وی تصریح کرد: افتتاح مرکز فناوری های نوین با ۱۶۰ دفتر برای استارت آپ ها و کلنگ زنی شهرک نوآوری از دیگر برنامه هایی است که در نظر داریم آن را پیاده سازی کنیم.


حمایت های وزرات امور خارجه


کاظم محمدی رییس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استان های وزارت امور خارجه هم در این نشست خبری اظهار داشت : رونق تولید و استقلال اقتصادی بعد از تحریم ها از تاکیدات مقامات ارشد نظام است که باید از ظرفیت ها در همه منطق کشور استقاده کنیم و در عین حال وزرات خارجه موظف است تا برای اعزام هیات های اقتصادی خارجی به مناطق آزاد تسهیلاتی را برای استان ها ایجاد کند.


وی تاکید کرد: اعزام سفرای خارجی به استان ها برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری یکی از سیاست های تبیین شده در وزارت خارجه است. محمدی گفت: از ۹ محور نمایشگاه دو محور (توسعه سرمایه گذاری و کارآفرینی در مناطق آزاد، جذب سرمایه گذاری خارجی در ابعاد منطقه ای و جهانی) در حوزه وظایف وزرات خارجه است که قصد داریم آنها را پوشش دهیم.


حضور ۱۰ سفیر


وی با بیان اینکه مناطق آزاد جایگاه مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد اعلام کرد: برای حضور در این رویداد اقتصادی تا به امروز ۱۰ سفیر، ۵ کاردار و ۱۰ رایزن اعلام آمادگی کرده اند.


مشارکت ۲۷۰‌ شرکت داخلی و خارجی


افزون بر این، آریا حمیدیان مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش و مدیر برگزاری کیش اینوکس با بیان این که ارتقای کیفیت نمایشگاه کیش اینوکس یک اصل همیشگی است، اعلام کرد: در سال خاص اقتصادی، ۲۷۰ شرکت داخلی و خارجی در این رویداد مشارکت کرده اند و حداقل ۳۶ نشست داخلی و بین المللی داخلی و خارجی خواهیم داشت که نشان می دهد این رویداد از اثرگذاری مطلوبی در اقتصاد کشور برخوردار است.


وی در ادامه گفت: این رویداد در دو محور داخلی و بین المللی نمایشگاه با موضوعاتی همانند نقش بازار سرمایه در رونق تولید، هدایت نقدینگی های سرگردان به سمت تولید، معرفی ابزارها و روش های نوین تامین مالی، معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در حوزه های استراتژیک و غیره برگزار می شود.


در عین حال، حضور هیات های اقتصادی و دیپلماتیک بیش از  ۱۵ کشور جهان، مشارکت ۴۰ مشارکت کننده بین المللی از ۲۵ کشور و ۲۶۰ مشارکت کننده داخلی، برگزاری بیش از ۳۰۰ ملاقات تجاری بین مشارکت کنندگان، حضور بیش از ۲۰ سخنران کلیدی و بلندپایه از کشورهای مختلف در پنل ها و نشست های تخصصی از جمله برنامه های این رویداد است.


بازیگران اصلی نمایشگاه
 
بازیگران اصلی نمایشگاه نیز شامل نهادهای حاکمیتی و مهم همانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امورخارجه، سازمان بورس و اوراق بهادار بانک ها و بیمه ها است و مشارکت پررنگ بخش خصوصی نیز از جمله اهداف این رویداد است و اپلیکیشن کیش اینوکس یکی از برنامه های تازه است که امسال اجرایی می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر