03 آذر 1398 - 12:08

روند تسهیلات دهی به آسیب دیدگان ناشی از سیل

سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن اعلام کرد: ۸۱.۵ درصد از اعتبارات ابلاغی به مدیریت شعب ۲۱ استان سیل زده کشور در قالب تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد.
کد خبر : ۱۰۸۹۸۵
صالحی شهرابی

به گزارش ایبِنا، رضا صالحی شهرابی، سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با بیان اینکه بخش عمده تکالیف این بانک برای حمایت از سیل زدگان انجام شده است، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: به دنبال وقوع سیل در ابتدای سال جاری در بخش زیادی از استان های کشور، مطابق با ارزیابی های انجام شده، از میان ۲۱ استان خسارت دیده، استان های لرستان، گلستان و خوزستان بیشترین آسیب و خسارت را دیده اند. از این رو در جریان توزیع اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، مدیریت شعب این سه استان بیشترین میزان اعتبار را به خود اختصاص داده اند.


وی ادامه داد: مطابق با کارنامه عملکرد تهیه شده از روند پرداخت تسهیلات از ابتدای سال جاری تا ۲۳ آبان ماه سال جاریَ، ۱۴۴ میلیارد و ۲۵ میلیون تومان اعتبار به استان لرستان، ۸۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به استان گلستان و ۶۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان اعتبار به شعب استان خوزستان اختصاص پیدا کرده است.


وی سرعت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: مطابق با تدابیر اخذ شده برای جبران خسارت آسیب دیدگان این سیل، مدیریت بانک مسکن به تمامی شعب استان های آسیب دیده ابلاغ کرده تا روند پرداخت تسهیلات با کم ترین گرفتاری برای هموطنان آسیب دیده انجام شود.


صالحی همچنین به آمار استان هایی که بالاترین درصد از اعتبار ابلاغی خود را به شکل تسهیلات به آسیب دیدگان پرداخت کرده اند اشاره کرد و گفت: استان های زنجان، کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی تاکنون چهار استانی بوده اند که ۱۰۰ درصد از اعتبارات ابلاغی خود را به شکل تسهیلات پرداخت کرده اند.


وی روند پرداخت تسهیلات در شعب سایر استان ها را نیز مناسب ارزیابی واظهار کرد: استان های همدان، مرکزی، ایلام، فارس، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد نیز از دیگر استان هایی هستند که بیش از نیمی از اعتبارات ابلاغی خود را اختصاص داده اند.


سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن همچنین مجموع اعتبار ابلاغی به شعب ۲۱ استان را در مرحله نخست معادل ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: گزارش عملکرد تهیه شده از مدیریت شعب استان های مختلف تا تاریخ مذکور نشان می دهد از مجموع ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده، تاکنون ۳۶۷ میلیارد و ۱۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معادل ۸۱.۵ درصد از اعتبارات، تاکنون به شکل تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان تخصیص پیدا کرده است.


وی با بیان اینکه میزان تقاضا برای اخذ تسهیلات در استان های مختلف طی ماه های گذشته متفاوت بوده است، تصریح کرد: در برخی استان های آسیب دیده، با وجود آنکه هنوز بخشی از اعتبار ابلاغی به شعب باقی مانده، اما مطابق با گزارش ارایه شده از سوی مدیریت شعب، به تمامی تقاضاها پاسخ داده شده و هیچ پرونده ای در صف انتظار برای اخذ تسهیلات وجود ندارد. به گفته وی، بانک مسکن، از ابتدای وقوع این حادثه تاکنون در کنار هموطنان آسیب دیده بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر