فرهنگ‌سازی افغانستان برای خودکفایی کشور از راه مالیات

افغانستان برنامه جامع فرهنگ‌سازی برای پرداخت مالیات را درحالی پیش می‌برد که مهم‌ترین هدف آن را خودکفایی کشور در درآمدها می‌دانند.
کد خبر : ۱۰۹۰۳۱
افغانستان

به گزارش ایبِنا، در تازه ترین اقدام در این زمینه عالمان دینی در یک گردهمایی در کابل از مردم خواستند مالیات‌شان را پرداخت کنند تا کشور به ثبات مالی و خودکفایی دست یابد. شماری از عالمان دینی در یک گردهمایی در کابل با نام "مالیه بپردازید، کشورتان را خودکفا بسازید" از شهروندان خواستند تا مالیات خویش را در زمان معین آن پرداخت کنند.


مفتی عبدالشکور شاکری؛ رییس اتحادیه مساجد و مدارس کابل در این گردهمایی گفت: مطابق فقه اسلام، پرداخت مالیات بر همه فرض است و در مقابل حکومت نیز مکلف است تا مطابق به قانون، نیازمندی‌های مردم را مرتفع سازد.


وی افزود: هر زمانی که کشور ما بتواند هزینه‌های خود را از منابع داخلی تامین کند، ما می‌توانیم به پیشرفت برسیم. این عالم دینی تصریح کرد: برخی از پرداخت مالیات‌ که دین و حق الزامی حکومت است، به بهانه‌های مختلف فرار می‌کنند و عده‌ای دیگر نیز به جای پرداخت مالیات کامل به مامورین پیشنهاد رشوه می‌دهند که از نگاه دین مبین اسلام مرتکب چندین جرم می‌شوند.


همچنین مولوی عزیزالله مفلح، از دیگر روحانیون این کشور اظهار داشت: رشوه یک عمل زشت است که ستون فقرات نظام اقتصادی کشور را می‌شکند. وی عنوان کرد: به عنوان یک مسلمان وظیفه دینی ما است که رشوه را به صفر برسانیم چرا که رشوه‌دهنده و رشوه‌گیرنده و کسی که در بین‌شان واسطه باشد ملعون شمرده می‌شود زیرا حقوق ملت را ضایع می‌کند.

برچسب ها: مالیات افغانستان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر