06 آذر 1398 - 17:07
مدیرعامل بانک صنعت ومعدن در بازدید از هرمزگان

اجرای طرحهای آب شیرین کن گامی در راستای انجام مسؤلیت اجتماعی بانک

دکتر حسین مهری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک در راستای انجام مسؤلیت اجتماعی خود و توسعه زیرساخت های کشور در تامین مالی سه طرح آب شیرین کن در استان هرمزگان مشارکت داشته است.
کد خبر : ۱۰۹۱۳۳
حسین مهری

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی که به اتفاق جمعی از مدیران ارشد این بانک ، دکتر مرتضی شهیدزاده رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و تعدادی از مدیران سازمان یاد شده به استان هرمزگان سفر کرده است، ضمن تاکید بر اولویت تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی جهت حفظ و افزایش ظرفیت عملی تولید افزود : اتمام طرحهای نیمه تمام و توجه به طرحهای توسعه ای واحدهای تولیدی فعال از دیگر اولویتهای این بانک است.


دکتر مهری با اشاره به تامین مالی طرح های آب شیرین کن در استان خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در جنوب ایران از جمله مناطق درگیر با بحران کم آبی بوده که در سالهای اخیر طرح های مختلفی برای مدیریت این بحران اجرا شده است، یکی از پروژه های یاد شده احداث آب شیرین کن است که مشکلات منطقه را در خصوص تأمین آب شرب،آب مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی مرتفع خواهد ساخت.


گفتنی است ، مدیرعامل بانک صنعت و معدن در سفر به استان هرمزگان به اتفاق مدیران صندوق توسعه ملی از شرکت های آب شیرین کن سازه سازان، آب شیرین کن توسعه آب آسیا، آب شیرین کن شایا، شرکت معماران تجارت آفتاب، و شرکت فولاد ماد کوش بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت این شرکت ها قرار گرفت.


شرکت آب شیرین کن سازه سازان با تسهیلات بالغ بر ۹۵ میلیون دلار از سوی بانک صنعت و معدن و شرکت آب شیرین کن توسعه آب آسیا با تسهیلات بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریالی و تسهیلات ارزی ۱۱۲ میلیون دلاری این بانک در دست احداث است.


آب شیرین کن شایا نیز ۱۵۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی و ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات ریالی از بانک صنعت و معدن دریافت داشته و در مراحل پایانی احداث می باشد. شرکت معماران تجارت آفتاب در زمینه تولید محصول قیر فعالیت می کند و تاکنون ۶ فقره تسهیلات سرمایه ثابت جمعاً به مبلغ ۱۷۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال و دو فقره تسهیلات سرمایه در گردش به مبالغ ۷۰ و ۸۰ میلیارد ریال از بانک یاد شده دریافت کرده است و میزان اشتغالزایی آن به ۶۵۰ نفر به طور مستقیم می رسد.


شرکت فولاد مادکوش ، تولید کننده گندله، با استفاده از یک فقره تسهیلات ریالی به مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال و یک فقره تسهیلات ارزی به مبلغ ۱۳۰ میلیون یورو از سوی بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده است؛ این شرکت برای ۳۶۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.


شایان ذکر است، حضور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار و رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی از دیگر برنامه های مدیرعامل در این سفر خواهد بود.
این خبر در حال تکمیل است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر