استراتژی "طلایی" روسیه چیست؟

روسیه همچنان سیاست افزایش ذخایر طلا و حفظ آن در داخل کشور را ادامه می‌دهد.
کد خبر : ۱۰۹۲۶۸
پرچم روسیه

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، این پایگاه خبری آمریکایی به این روند توجه کرده است که چطور استراتژی روسیه در حوزه طلا درحال ترویج در سایر کشورهاست؟ به نوشته این آژانس خبری، انتقال ذخایر طلا به خاک سرزمینی خود هر کشوری، یک ایده جدی برای رهبران ناسیونالیست اروپای شرقی است. البته نویسندگان مقاله‌ای که در آن اطلاع داده شده بود روسای کشورهای اروپای شرقی، خارج کردن ذخیره طلای خود از بانک های انگلیس را آغاز کردند، روسیه را نیز متهم به این اقدام کرده‌ند.


در اینجا جای تعجب نیست و این روند را می توان به این شکل توضیح داد که روسیه سیاست افزایش ذخایر فلز گرانقیمت طلا و حفظ آن در داخل کشور را معمول کرد. چند ماه پیش بلومبرگ  گزارش داده بود که استراتژی «طلایی» روسیه به خوبی پیاده می شود و تاکید کرد که روسیه به تمام جهانیان نشان داد که این کشور با اقتصاد بزرگ و حجم بالای ذخیره طلا (پنجمین کشور جهان از نظر ذخیره این فلز گرانبها) می تواند از بخشی از دارایی دلاری خود خلاص شود و کمبودی احساس نکند.


به این ترتیب، حالا تب طلایی به جان تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا افتاده که گویا با خطرات ژئوپلیتیکی و یا تهدیدات تحریمی روبرو نیستند. از اینرو می توان فقط یک توضیح منطقی را مطرح کرد. این کشورها بدین ترتیب  خود را نه در مقابل خطرات ملی بلکه جهانی بیمه می‌کنند.


مطابق با ارزیابی خبرنگاران این آژانس آمریکایی، می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که «تب طلایی» یک بیماری سیاسی  است که دلیل بروز آن را می توان کینه های تاریخی، وضعیت سیاسی و یا حتی تمایل به کسب سودهای سیاسی دانست.

برچسب ها: طلا روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر