11 آذر 1398 - 17:18
رونمایی درگاه پرداخت کرایه تا آخر دی،

شهرداری قصد توقف فعالیت هیچ شرکتی با اجرای طرح QR کد واحد ندارد

مدیرعامل فناوری اطلاعات شهرداری با تأکید بر اینکه قصد توقف فعالیت هیچ شرکتی را ندارد، گفت: با اجرای طرح کیوآرکد مشترک فعالیت استارتاپی که در این طرح مشارکت ندارد، متوقف نشده و کیوآرکد آن جمع‌ نمی شود.
کد خبر : ۱۰۹۲۸۸
تاکسی

محمد فرجود در گفتگو با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت: طرح درگاه واحد برای پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی که قرار بود تا پایان پاییز امسال با یک کیوآرکد واحد اجرایی شود باکمی تأخیر و در پایان دی‌ماه امسال رونمایی می‌شود.


وی در پاسخ به پرسشی که با اجرای این طرح سه استارتاپی که از گذشته در این حوزه فعالیت می‌کردند متضرر می‌شوند، گفت: هدف این سازمان ایجاد مشکل برای فعالیت کسب‌وکارهای استارتاپی نیست و اجرای این طراح با توافق شرکت‌های فعال در این بخش اجرایی می‌شود.


وی هدف از اجرای طرح کیوآرکد مشترک را  توسعه کسب‌وکارها در حوزه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در سطح شهر دانست و اذعان داشت: با اجرای این طرح بخشی از هزینه‌های شرکت‌های فعال در این بخش کاهش می‌یابد و رقابت ناسالم بین شرکت‌ها از بین برود.


فرجود یادآور شد: البته پاسخ به این پرسش که با اجرای طرح کیوآرکد مشترک و ورود رقیبان بزرگ‌تر به این بازار فعالیت شرکت‌های استارتاپی این حوزه در بخش رقابتی تحت تأثیر قرار می گیرد یا خیر، سخت است؛ ولی اگر با نگاه کلان‌تری به موضوع نگریسته و نفع مردم در این روند در نظر گرفته شود باید تأیید کرد که بعد از اجرای این طرح مردم می‌توانند از طریق اپلیکیشن های پرکاربرد نسبت به پرداخت کرایه تاکسی اقدام کنند و این مهم بیانگر این است که این سازمان مسیر درستی را دنبال می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: شهرداری برنامه‌های حمایتی برای سه شرکت استارتاپی فعال در حوزه پرداخت خرد الکترونیکی کرایه تاکسی در نظر دارد؛ اما به دلیل تسهیل پرداخت‌های خرد شهری مردم این سازمان نمی‌تواند رویکرد انحصاری در این بخش را در پیش بگیرد و اعلام کند تنها این استارتاپ ها در این بخش مجوز فعالیت رادارند.


 فرجود افزود: چنین رویکردی بازار پرداخت خرد الکترونیکی کرایه تاکسی را محدود و از توسعه آن جلوگیری می‌کند و ما معتقد هستیم اگر شرکت‌های فعال در این حوزه خوب فعالیت کنند بازار این شرکت‌ها گسترده‌تر می‌شود؛ زیرا در حال حاضر در یک بازار محدود و با هزینه‌های بالا فعالیت می‌کنند و اجرای طرح کیوآرکد مشترک منجر به توسعه این بازار و منفعت بازیگران و مردم می‌شود.


وی در پاسخ به این پرسش که قرار بود این طرح با مشارکت و موافقت سه استارتاپ فعال در بخش کرایه خرد تاکسی انجام شود؛ ولی به نظر می‌رسد در تصمیم‌گیری‌ها یکی از این شرکت‌ها کنار رفته‌اند، گفت: به‌هیچ‌وجه این‌طور نیست و در این طرح هیچ شرکتی کنار گذاشته نمی‌شود.


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران ادامه داد: ولی به دلیل این‌که هنوز این طرح در مرحله ایجاد زیرساخت‌ها و کارهای فنی قرار دارد هنوز شرکت‌ها فراخوانده نشده‌اند و به‌طور حتم قبل از اجرایی شدن این طرح این سازمان از تمام شرکت‌های فعال برای مشارکت دعوت می‌کند.


فرجود در پاسخ به این پرسش که یکی از دغدغه‌های شرکت‌های فعال در این بخش این است که درصورتی‌که تمایل به مشارکت در این طرح نداشته باشند؛ آیا کیوآرکد آن‌ها از تاکسی‌ها جمع‌آوری می‌شود یا خیر، گفت: خیر با اجرای طرح کیوآرکد مشترک قرار نیست فعالیت شرکتی که قصد مشارکت در این طرح را ندارد متوقف و کیوآر کد آن از تاکسی‌ها جمع آوری شود؛ ولی اجرای طرح کیو آرکد مشترک در یک بازه زمانی آغاز و از یک‌زمانی به بعد تمام شرکت‌ها باید این مسئله را بپذیرند.


وی ادامه داد: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران قصد توقف فعالیت هیچ شرکتی را ندارد و کیو آرکد شرکتی که قصد پیوستن به این طرح را ندارد از تاکسی‌ها جمع‌آوری نمی‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر