12 آذر 1398 - 14:26

۹۰ درصد صورت مالی دستگاه‌ها به دیوان محاسبات کاغذی است

رییس دیوان محاسبات گفت: هنوز مجبور به استفاده از اسناد و صورت‌های مالی کاغذی هستیم و فقط ۱۰ درصد دستگاه‌ها اسناد را به صورت سیستمی به دیوان ارائه می‌کنند.
کد خبر : ۱۰۹۳۲۱
عادل آذر

به گزارش ایبِنا، عادل آذر در همایش روز حسابدار گفت: در دیوان محاسبات کشور چارچوب اصلی رسیدگی‌های مالی مبتنی بر نظارت مستمر، پیشگیرانه و هدایت گرایانه است. رییس دیوان محاسبات گفت: ارتباط سیستمی بین واحدهای حسابداری و حسابرسی یک ضرورت در سیستم مالی کشور است و براین اساس پیشنهاد ما این است که وظایف حسابرس داخلی به ذی‌حسابان مستقر در دستگاه‌ها منتقل شود.


رییس دیوان محاسبات با اشاره به تحمیل هزینه‌های هنگفت در حوزه فناوری اطلاعات دستگاه‌های مختلف گفت: متاسفانه ۹۰ درصد اسناد مالی دستگاه‌ها به صورت کاغذی ارایه می‌شود. آذر افزود: به عنوان مثال در خزانه‌داری کل کشور برای دیوان محاسبات، سازمان بورس و سازمان حسابرسی هزینه‌های سنگینی برای ارتقای بخش فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده، اما در حوزه ارتباط سیستمی همچنان دچار مشکل هستیم.


وی با اشاره به ضرورت حسابرسی عملکرد یا حسابداری مبتنی بر عملکرد، گفت: حدود ۲۰ سال است که مدیران مختلف به دنبال تعیین قیمت تمام شده استاندارد فعالیت‌ها و خدمات هستند، اما به نظر من در محاسبه قیمت تمام شده استاندارد پیشرفت مناسبی نداشته‌ایم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها