18 آذر 1398 - 11:19
وزیر ارتباطات اعلام کرد:

پیش‌بینی حذف کامل قبوض کاغذی در پایتخت

وزیر ارتباطات اعلام کرد: امیدواریم تا پایان سال با هماهنگی‌های انجام شده تمامی قبوض کاغذی حذف و به صورت الکترونیکی در اختیار شهروندان قرار گیرد.
کد خبر : ۱۰۹۴۹۱
جهرمی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی در سومین همایش تهران هوشمند با اشاره به توافقنامه سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی گفت: با عقد یک توافقنامه تلاش کردیم تهران به شهری سالم و امن تبدیل شود و در همین زمینه نیز توافقاتی انجام شد؛ با اقدامات انجام شده امروز شاهد کاهش زمان خدمت رسانی به مردم هستیم و با ارائه API به شهرداری، سازمان‌های تابعه شهرداری توانستند اطلاعات جدیدی را دریافت کنند که تا به امروز دسترسی با آن با مشکل همراه بود.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز با توسعه مسیریاب بومی و سرمایه گذاری بر داده‌ها دیگر درگیر یک مسیریاب خارجی به نام waze نیستیم و شرکت‌هایی همچون بلد و نشان را داریم که اطلاعاتی از ترافیک را دارند که اپراتورها، مسیریاب‌های خارجی و غیره را ندارند و توانسته‌اند کیفیت بسیار خوبی را ارائه دهند.


وی افزود: امروز فضای استارت آپی کشور به جایی رسیده که اشراف و تخصص آنها در تحلیل اطلاعات از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها بسیار قوی تر است و باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم. جهرمی تاکید کرد: شهرداری تهران یکی از دستگاه‌های برتر در حوزه  دولت الکترونیک است و امیدواریم تا پایان سال با هماهنگی‌های انجام شده تمامی قبوض کاغذی حذف و به صورت الکترونیکی در اختیار شهروندان قرار گیرد.


آذری جهرمی ادامه داد: شهرداری توانسته تا اکوسیستم خوبی را در زمینه هوشمند سازی ایجاد کند و از کسب  و کارهای استارت آپی حمایت کند. وی ادامه داد: وزارت ارتباطات شعار ندارد و در زمینه همکاری عمل کرد و امروز باید بر توسعه مشارکت بین دستگاهی بگذاریم تا هوشمندسازی تهران با سرعت حرکت کند.


وزیر ارتباطات تاکید کرد: فناوری ضمن اینکه می‌تواند ساختارهای کهنه را پیشرو کند، می‌تواند ساختار ها را تغییر کند؛ شرکت پست به هوشمندسازی تهران با پست پلاس خواهد پیوست و در همین زمینه بزودی از آن رونمایی خواهیم کرد و پست به موتور برقی، دوچرخه برقی و خودرو برقی خواهدد داشت.


آذری جهرمی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز پنج‌شنبه هفته جاری یک سوپرایز در حوزه هوشمندسازی برای مردم دارد که امیدواریم مورد استقبال قرار گیرد و از شهرداری نیز می‌خواهیم به ما بپیوندند. وی ادامه داد: ما به عنوان یکی از لوکوموتیوهای هوشمندسازی با پست پلاس به این موضوع خواهیم پیوست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر