فرانسه از آمریکا به WTO شکایت می‌کند،

شعله‌های جنگ تجاری جدید زبانه می‌کشد

وزیر دارایی فرانسه می‌گوید این کشور قصد دارد موضوع افزایش صد درصدی تعرفه‌های گمرگیِ برخی محصولات فرانسوی توسط ایالات متحده آمریکا را در سازمان تجارت جهانی طرح و تصمیم‌گیری را به این سازمان واگذار کند.
کد خبر : ۱۰۹۵۱۳
فرانسه

به گزارش ایبِنا، رابرت لایت‌هیزر، نماینده تجاری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن تعرفۀ واردات برخی محصولات فرانسوی از جمله ماست و انواع پنیر، نوشیدنی‌های الکلی، لوازم آرایشی، کیف دستی و وسایل آشپزخانه را تا صد درصد افزایش خواهد داد.


این کار به تلافی تصمیم فرانسه در اخذ مالیات بر خدمات دیجیتالی شرکت‌های آمریکایی انجام می‌شود.


دونالد ترامپ بارها از سیاست‌های مالیاتی فرانسه انتقاد کرده است و می‌گوید که وضع «ناعادلانه» اینگونه مالیات‌ها، به شرکت‌های آمریکاییِ فعال در بخش فناوری‌های دیجیتال ضربه می‌زند.


برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه روز یکشنبه گفت: ما آماده‌ایم که تمام راه‌ها را امتحان کنیم حتی به یک دادگاه بین‌المللی و سازمان تجارت جهانی برویم. او تاکید کرد مجازات‌های طرح شده از سوی آمریکا «هیچ مبنای قانونی» ندارند زیرا مالیات وضع شده بر خدمات دیجیتالی شرکتها «تبعیض‌آمیز» نیستند و همه شرکتها از جمله شرکتهای فرانسوی، چینی و آمریکایی را دربرمی‌گیرند.


با وضع مالیات دیجیتالی، بر گردش مالی خدمات دیجیتالی شرکتهای موسوم به «Gafa» در فرانسه ۳ درصد مالیات وضع می‌شود. این قانونِ مالیاتی، آن دسته از شرکت‌هایی را شامل می‎شود که دست‌کم ۷۵۰ میلیون یورو در جهان و ۲۵ میلیون یورو در فرانسه درآمد داشته باشند.


کلمۀ «Gafa» از حروف اول نام چهار شرکت بزرگ فعال در عرصۀ دیجیتال یعنی گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل ساخته شده است.

برچسب ها: فرانسه جنگ تجاری
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر