بودجه ۱۰۲۰ میلیارد دلاری عربستان به چه معناست؟

در حالی که هزینه‌های کلی بودجه عربستان معادل ۱۰۲۰ میلیارد دلار برآورد شده، این سئوال در بین کارشناسان مطرح است که آیا این کشور در اصلاحات اقتصادی موفق بوده است؟
کد خبر : ۱۰۹۵۳۷
پرچم عربستان

به گزارش ایبِنا به نقل از عرب نیوز، ولیعهد عربستان اعلام کرده که بودجه لازم برای تقویت تعهد نسبت به اجرای اصلاحات و برنامه‌های در نظر گرفته شده در چشم‌انداز ۲۰۳۰ در نظر گرفته شده است.


وی در خصوص اصلاحات اقتصادی گفت: دولت اقدام به اجرای طرح‌های بزرگ در بخش‌های حیاتی و مهم و فعالیت‌های مختلف کرده که در تحقق اهداف رشد و فعالیت اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی موثر خواهند بود.

تاثیرات اصلاحات اقتصادی و ساختاری طی سه سال گذشته شروع به نشان دادن خود روی عملکرد مالی و اقتصادی کشور کرده و عربستان اخیرا شاهد رشد میانگین تولید داخلی در بخش‌های غیرنفتی بوده است و دولت برای ایفای نقش اساسی بخش خصوصی در اقتصاد کشور همراه با شاخص‌های مثبت و ثبت تعداد بخش‌های عملی با رشد مثبت عمل کرده است.

بن سلمان افزود: ما ایجاد فضای سرمایه‌گذاری برای مشارکت در هدایت اقتصاد ملی به سمت چشم‌اندازها و توسعه و رشد را هدف قرار داده‌ایم و دولت به دنبال گام برداشتن در اجرای مراحل تحول اقتصادی و پیشرفت در متنوع سازی اصول تولید در اقتصاد همزمان با حفط پایداری مالی است که فرصت‌هایی گسترده‌تر جهت آینده‌ای بهتر برای نسل‌های کنونی و آینده ایجاد خواهد کرد. هزینه های کلی بودجه عربستان معادل ۱۰۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

برچسب ها: عربستان بودجه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر