20 آذر 1398 - 18:09

سهم ۲.۸ درصدی صنعت فناوری اطلاعات از GDP

معاون وزیر ارتباطات سهم صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات از تولید ناخالص داخلی را ۲.۸ درصد اعلام کرد.
کد خبر : ۱۰۹۶۰۳
امیر ناظمی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امیر ناظمی در نشست بررسی وضعیت تجارت الکترونیک ایران گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه برای جا به جایی پول با توجه به رشد سرویس Pos و IPG از آمار شاپرک استفاده می‌کنیم می‌توانیم در آمار تجارت الکترونیک به شاپرک بانک مرکزی استناد کنیم، اما زمانی که بخواهیم از کیف پول یا فناوری‌های جدید مانند NFC استفاده کنیم، دیگر این تعریف قابل استفاده نیست و باید از یک رویکرد جدید استفاده شود.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سهم صنعت فناوری اطلاعات در اقتصاد با افزایش روبرو است، گفت: در حالی که اقتصاد سال گذشته کوچک شده و رشد منفی ۴.۶ درصد را تجربه کرده، سهم بخش فناوری اطلاعات ۶ درصد رشد داشته است؛ از سویی دیگر سهم صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات از تولید ناخالص داخلی ۲.۸ درصد بوده که این آمارها نشان می‌دهد صنعت فناوری اطلاعات در روزهای بد اقتصادی در حال رشد است و این رشد ادامه دارد.


رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص فیشینگ تاکید کرد: فیشینگ یکی از موضوعات است که برای نمونه مسئولیت کنترل آن در شورای عالی فضای مجازی به پلیس فتا داده می‌شود، اما سازمان فناوری اطلاعات ورود می‌کند و روزانه به طور مثال ۵ درگاه را کشف و مسدود می‌کند. اما تمام رویکرد پلیس فتا این است که در حوزه فیشینگ، یک خرگوش را بگیرد و بگوید که خرس است و در نهایت فیشینگ کنترل نمی‌شود.


//////////


علی احمدقاسمی


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر