حرکت بازار سهام تا پایان سال مثبت است

یک کارشناس بازار سرمایه، روند کلی بازار سهام تا پایان سال این روند را مثبت و رو به رشد پیش‌بینی کرد.
کد خبر : ۱۰۹۶۹۲
بورس

علی محمدپور در گفتگو با ایبِنا با اشاره به تداوم رشد شاخص بورس و قیمت‌ها در بازار سهام گفت: با توجه به رکودی که هر روز در بازارهای مختلف از جمله مسکن، ارز، طلا و خودرو سنگین‌تر می‌شود، این روزها دوباره شاهد ورود نقدینگی به سمت بازار سرمایه هستیم که این موضوع به عنوان یکی از عوامل اصلی رشد شاخص بورس و رکوردشکنی‌های پیاپی نماگر بازار قابل طرح است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: علاوه بر این، هیجانی که بعد از افزایش قیمت بنزین در بازار ارز، طلا و خودرو اتفاق افتاد کوتاه‌مدت بود و این روزها شاهد این هستیم که فرضیه ادامه رکود سنگین این بازارها تایید شده است و به همین دلیل سرمایه‌گذاران به سمت بازاری که از سودآوری لازم برخوردار می‌باشند، آمده‌اند که این بازار، بازار سهام است.


وی اضافه کرد: دیدگاه مثبتی که در خصوص توافقات تجاری میان چین و ایالات متحده طی چند روز گذشته خبر آن منتشر شده است نیز در این میان در رشد بازار سهام بی‌تاثیر نبوده و در پی این اتفاق شاهد بهبود بازارهای جهانی و به تبع آن افزایش رغبت سهامداران به گروه‌های فولادی و معدنی بازار تالار شیشه‌ای هستیم.


این کارشناس بازار سرمایه گفت: علاوه بر این هر چند رفته رفته شاهد کاهش تدریجی قیمت ارز و دلار هستیم، اما نوسانات مثبتی که در نرخ دلار طی یکی دو هفته گذشته اتفاق افتاد نیز در رابطه به رشد شاخص بورس و قیمت سهام برخی از شرکت‌ها در این مدت بی‌تاثیر نبوده است.


وی ادامه داد: بازار سهام در حال حاضر از ظرفیت خوبی برای رشد در همه گروه‌ها برخوردار است و از این جهت پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال روند مثبت کنونی کلیت بازار و شاخص بورس و قیمت‌ها ادامه داشته باشد، که البته در این میان نوسانات منفی و کوتاه مدت به دلایل مختلف نیز ممکن است در بازار اتفاق بیفتد، اما روند کلی بازار همان‌گونه که اشاره شد مثبت خواهد بود.


محمدپور اذعان داشت: نکته قابل توجه دیگر در خصوص وضعیت بازار سهام موضوعات مربوط به بودجه سال آینده است که تهدید خاصی از این بابت بالای سر این بازار وجود ندارد و با توجه به کسری بودجه‌ دولت، بار مالیاتی خاصی شرکت‌های بورسی و در نتیجه کلیت این بازار را تهدید نمی‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر