نخستین اقدام چین برای پایان دادن به جنگ تجاری

چین در نخستین اقدام خود برای پایان دادن به جنگ تجاری، افزایش تعرفه واردات گندم و خودروهای آمریکایی را لغو کرد.
کد خبر : ۱۰۹۷۵۱
پرچم چین

به گزارش ایبِنا، با شروع اجرای فاز نخست توافق تجاری پکن و واشنگتن، چین اعلام کرد که اعمال تعرفه مازاد بر برخی کالاهای وارداتی آمریکایی را که قرار بود از روز یکشنبه (۱۵ دسامبر) آغاز شود، معلق کرده است.


مطابق اعلام کمیسیون تعرفه‌های گمرکی دولت چین، محصولات کشاورزی آمریکا همچون ذرت و گندم و نیز خودروهای ساخت آمریکا و قطعات آنها در زمره کالاهایی قرار داشتند که قرار بود افزایش تعرفه واردات آنها از روز یکشنبه آغاز شود. مطابق اطلاعیه منتشر شده توسط این کمیسیون، تعرفه مازاد واردات سایر کالاهای آمریکایی که در حال اجراست فعلا به قوت خود باقی خواهد ماند.


با این حال، آمریکا روز جمعه اعلام کرد که مطابق توافق صورت گرفته با چین، این کشور متعهد شده تا طی دو سال آینده واردات کالا و خدمات خود از ایالات متحده را به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار برساند. این رقم در سال ۲۰۱۸ تنها ۱۲۰ میلیارد دلار بوده است.


در مقابل ایالات متحده نیز متعهد شده تا تعرفه ۲۵ درصدی وضع شده بر واردات ۲۵۰ میلیار دلار کالای چینی را لغو کند. چین و ایالات متحده آمریکا روز جمعه با توافق در خصوص آن چه «فاز اول» نامیده شد، به جنگ تجاری یک سال و نیم گذشته پایان دادند. این جنگ با انتقاد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به کسری تجاری۴۳۰ میلیارد دلاری ایالات متحده در قبال واردات کالاهای چینی آغاز شد و با افزایش تلافی‌جویانه تعرفه‌های وارداتی از سوی دو طرف ادامه یافت.

برچسب ها: چین جنگ تجاری
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر