کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد :

تداوم روند رو به رشد بورس تا پایان سال ۹۸

یک کارشناس بازار سرمایه از تغییرات نرخ ارز، بهبود وضعیت جهانی کالاها و نیز روند متعادل معادلات سیاسی در داخل و سطح بین‌المللی به عنوان عوامل اثرگذار بر روند رو به رشد بازار سهام یاد.
کد خبر : ۱۰۹۸۱۷
بورس

محمود آقایی در گفتگو با ایبِنا در مورد وضعیت بازار سرمایه گفت: روند دوباره صعودی بازار سهام از اواخر آبان ماه در حالی آغاز شده که در این مدت شاهد رشد حدود ۴۰ هزار واحدی شاخص بورس هستیم.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: در این مدت شاهد روند رو به رشد و البته متعادل نمادهای معاملاتی و نماگر بازار سرمایه هستیم که تغییرات نرخ ارز، بهبود وضعیت جهانی کالاها و نیز روند متعادل معادلات سیاسی در داخل و سطح بین‌المللی در این زمینه اثرگذار بوده است.


وی اضافه کرد: این در شرایطی است که رکودی هم که در سایر بازارها حاکم می‌باشد در کنار عوامل یاد شده موجب تداوم رشد و رونق بازار سهام در این مدت شده است و پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان سال نیز ادامه پیدا کند.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: ورود نقدینگی به بازار سهام در حالی این روزها در حال اتفاق است که شاهد بهبود حجم و ارزش معاملات نسبت به چند هفته گذشته هستیم.


وی با اشاره به این که اهداف بالاتر از ۳۴۰ هزار واحد برای شاخص بورس دور از دسترس نیست و نماگر بازار سهام به راحتی می‌تواند از این کانال عبور کند، گفت: بخشی از این اتفاق ناشی از انتظارات تورمی در اقتصاد است که اثر مستقیم خود را در قالب افزایش ارزش سهام شرکت‌ها نشان می‌دهد و انتشار خبرهای مثبت از تحولات سیاسی بویژه سفر رئیس جمهور به ژاپن هم می‌تواند روند رو به رشد بازار سرمایه را تداوم ببخشد.


این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: هر چند روند رو به رشد بازار سهام ادامه‌دار پیش‌بینی می‌شود و با توجه به رکود حاکم بر سایر بازارها ورود نقدینگی جدید به این بازار هم دور از انتظار نیست، با وجود این به سهامداران بویژه تازه‌واردان به بازار سهام توصیه می‌شود با توجه به مسایل بنیادی شرکت‌ها اقدام به خرید سهام آنها کنند و از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در بورس بهره‌ ببرند.


خبرنگار : هادی مومنی روچی


برچسب ها: بورس چشم انداز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر