مقایسه بازار سرمایه، دلار و سکه در هفته‌ پایانی پاییز ۹۸

مقایسه بازارهای مختلف حکایت از رشد ۳.۲ درصدی بازار سهام و افزایش ۱.۷ و ۰.۱ درصدی بازارهای ارز(دلار) و طلا دارد.
کد خبر : ۱۰۹۸۸۳
طرح

به گزارش ایبِنا، مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سال جاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۹۶.۱ رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالیست که در این مدت بازار ارز(دلار) با افت ۱.۴ درصدی و بازار سکه با کاهش ۴ درصدی مواجه بوده‌اند.


این گزارش می‌افزاید: همچنین در هفته‌ای که بازار سرمایه افزایش ۳.۲درصدی و بازار ارز(دلار) و بازار سکه به ترتیب رشد ۱.۷ و ۰.۱درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.


همچنین نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار در هفته گذشته نشان می‌دهد در این مدت تعداد ۲۴۰۲۲ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۳۱۷۵۵ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۷۸۷ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و شاخص بورس هم با ۱۰۹۳۶ واحد افزایش، رشد ۳.۲۲ درصدی را به ثبت رساند.


این در شرایطی است که در هفته گذشته گروه‌های استخراج نفت، گاز و خدمات جانبی بجز اکتشاف با ۱۴.۵ درصد، سیمان، گچ و آهک با ۱۱.۳ درصد، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۱۰ درصد، کاشی و سرامیک با ۹.۹ درصد و ساخت محصولات فلزی با ۸.۱ درصد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند و در مقابل گروه‌های خدمات فنی و مهندسی با ۳.۹ درصد، منسوجات با ۲.۵ درصد، استخراج زغال سنگ با ۱.۹ درصد، محصولات کاغدی با ۱.۸ درصد و انتشار، چاپ و تکثیر با یک درصد بیشترین اثر منفی را در این مدت بر نماگر بازار سهام از خود بجای گذاشته‌اند.


همچنین گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با داوستد ۶۲۲۵ میلیون سهمی، خودرو و ساخت قطعات با ۳۰۵۶.۸ میلیون سهم، فلزات اساسی با ۱۴۹۶ میلیون سهم، سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۴۶۰میلیون سهم، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۱۳۳۵ میلیون سهم، سیمان، آهک و گچ با ۱۰۸۷ میلیون سهم، محصولات شیمیایی با ۹۳۴ میلیون سهم، سایر واسطه‌گری‌های مالی با ۷۵۵ میلیون سهم، مواد و محصولات دارویی با ۷۴۸ میلیون سهم و ساخت محصولات فلزی با ۶۵۹ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات هفتگی را در هفته پایانی پاییز امسال به نام خود ثبت کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر