03 دی 1398 - 08:20
مدیرعامل بانک صنعت ومعدن در مجمع استانداران:

بانکداری نوین نقش مهمی در اکوسیستم اقتصاد دیجیتال دارد

دکتر حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت : بانکداری نوین نقش مهمی در اکوسیستم اقتصاد دیجیتال دارد.
کد خبر : ۱۱۰۰۰۱
حسین مهری

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی که در مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران سخن می گفت ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: برای کاهش فاصله با تحولات صورت گرفته در شبکه بانکی جهانی و ارائه خدمات متناسب و شخصی سازی شده با نیازهای مشتریان به عنوان یک بانک تخصصی – توسعه ای پیشرو به دنبال اجرای بانکداری دیجیتال در بانک صنعت و معدن هستیم.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: برای اینکه بانک به سهولت به وظایف ذاتی خود عمل کند، ضرورت دارد تا اکوسیستم اقتصادی هوشمند ایجاد شود و یکی از ارکان پیاده سازی آن بانکداری دیجیتال است.


دکتر مهری با اشاره به تأثیر اجرای بانکداری دیجیتال در کاهش هزینه های عملیاتی بانک ها، گفت: با فراهم آوردن امکان استفاده از خدمات بانکی از طریق ابزارهای الکترونیکی در دسترس مشتریان و کاهش مراجعه آنان به شعب بانکی، در وقت و هزینه مشتریان نیز صرفه جویی می شود.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: سهم عمده تأمین مالی بخش صنعت کشور بر عهده بانک صنعت و معدن است و بانکداری دیجیتال ابزاری است که ما را در اطمینان یافتن از تخصیص بهینه منابع و کاهش ریسک های اعتباری یاری خواهد کرد و اطلاعات لازم برای درک اهلیت و صلاحیت مشتریان را به صورتی شفاف و در کمترین زمان در اختیار بانک قرار می دهد.


وی افزود: این بانک وظیفه جهت دهی شبکه بانکی کشور را بر عهده دارد و لازم است بانک اطلاعاتی و سیستم جمع آوری و تجزیه و تحلیل دیتای مورد نیاز را در اختیار داشته باشد تا بتواند مشاوره های تخصصی قابل اتکا به کارآفرینان و صنعتگران ارائه کند.


منصور یوسفی نیا معاون برنامه ریزی و فناوری این بانک نیز عنوان داشت: در مدل دیجیتال مهمترین عنصر، فرهنگ سازی است و اتخاذ استراتژی مناسب و ایجاد کانال های دسترسی و بهره برداری از تکنولوژیهای نوین در مراحل بعدی قرار می گیرد.


وی یادآور شد: شعار بانکداری دیجیتال این است که بانک باید همه جا باشد و بانکداری باید انعطاف پذیر و سهل بوده و انواع و اقسام محصولات را در سبد خدمات خود ارائه نماید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر