03 دی 1398 - 14:22

اجرای طرح‌های مختلف برای رونق اقتصادی توسط شبکه بانکی

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: طرح های مختلفی در شبکه بانکی برای رونق اقتصادی کشور در حال انجام است.
کد خبر : ۱۱۰۰۳۶
پرویزیان

به گزارش خبرنگار ایبِنا، کوروش پرویزیان ظهر امروز در مراسم امضا تفاهم‌نامه تامین مالی طرح تولید کاغذ در استان خوزستان که میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، صندوق توسعه ملی، بانک پارسیان، بانک ملی ایران، بانک سپه و بانک‌ صنعت معدن امضا شد، اظهار داشت: طرح های مختلفی در شبکه بانکی برای رونق اقتصادی کشور در حال انجام است که اساس بر همکاری و رقابت های مثبت است.


وی افزود: در سال های اخیر همکاری خوبی میان شورای هماهنگی بانک های دولتی و کانون بانک های خصوصی در حال انجام است. مدیرعامل بانک پارسیان، ادامه داد: امروز با همراهی و همگامی که از تابستان سال جاری با صندوق توسعه ملی و ستاد اجرایی آغاز شد، شاهد امضا تفاهم‌نامه این طرح هستیم. این طرح جنبه های متفاوت و مهمی به خصوص از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی دارد.


به گفته پرویزیان با اجرای این طرح از خروج سالیانه ۲۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود و امید داریم تا پیش از موعد این طرح به بهره برداری برسد که هرچه سریعتر از مزایای آن بهره مند شویم.


مرتضی شهیدزاد، رییس صندوق توسعه ملی ایران نیز در ادامه این نشست، گفت: صندوق توسعه ملی یکی از اقدامات بزرگ جمهوری اسلامی با ابتکار مقام‌معظم رهبری است. ما همواره به دنبال ایجاد ساز و کاری برای استفاده از درآمدهای نفتی بودیم که این موضوع باعث شد تا در نهایت صندوق توسعه ملی در برنامه پنجم و ششم توسعه تاسیس شود.


وی افزود: مقرر شد تا سالانه درصدی از درآمدهای نفتی که از ۲۰ درصد آغاز شد و الان به ۳۶ درصد رسیده، از درآمد فروش نفت برای توسعه سرمایه گذاری در کشور اختصاص یابد تا منافعی برای آیندگان حفظ شود.


رییس صندوق توسعه ملی ایران، ادامه داد: در اساسنامه اعتباری صندوق یکسری بندهای نظارتی تعیین شده تا در روند فعالیت ها، مشکلی ایجاد نشود به عنوان مثال، همگامی که به پروژه ای منابع ارزی اختصاص می یابد، باید صادراتی باشد و از استانداردها و مکانیزهای روز برخوردار باشد.


شهیدزاده، در امه گفت: این پروژه ای که امروز تفاهم‌نامه آن امضا شد، پروژه ای استراتژیک است همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند “برای کاغذ این مملکت فکری کنید”، با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک های ملی، سپه، صنعت معدن و پارسیان که ابزار اجرایی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، رایزنی هایی انجام شد و در چارچوب قانون و در کمترین زمان ممکن، اقدامات در این زمینه انجام شد.


وی در پایان، گفت: از آنجایی که زمینه و شرایط اجرای این پروژه در استان خوزستان وجود داشت، این استان به عنوان محل اجرای طرح تولید کاغذ انتخاب شد.


محمدرضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران، نیز با اشاره به اشتغال زایی این طرح، گفت: این روزها شاهد انتقادات ناروایی از شبکه بانکی هستیم که آزاردهنده است. وی افزود: در سراسر کشور پروژه های متنوعی با همکاری سیستم بانکی در حال انجام است و بانک ها باید منابع مردم را جمع آوری و در راستای تامین مالی پروژه های مختلف در کشور استفاده کنند.


همچنین محمد کاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه نیز اظهار داشت: دشمن حوزه اقتصادی کشور و در خط نخست سیستم بانکی کشور را هدف قرار داده و در طول سال های اخیر نیز حوادثی از جمله زلزله و سیل رخ داده که حضور سیستم بانکی نیز در کنار دولت پُررنگ تر شده و خوشبختاته همکاری شورای هماهنگی بانک های دولتی و کانون بانک های خصوصی موجب انسجامی در سیستم بانکی شده است.
 
وی افزود: به دلیل بانک محور بودن اقتصاد، عدالت و منطق بر این است که فرصت بیشتری به خدمات بانک ها داده شود تا خدمات و اقدامات انجام شده توسط این سیستم به محضر مردم برسد.


رییس هیات مدیره بانک سپه، درباره طرح تولید کاغذ در استان خوزستان نیز گفت: استان خوزستان ظرفیت های بی بدیلی دارد که در صورت ظهور و شکوفایی آنها، کل کشور بهره مند خواهد شد و امید داریم این طرح در زمانبندی مقرر، پیشروی داشته باشد.


محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درباره تامین مالی طرح تولید کاغذ در استان خوزستان، گفت: این طرح که با همکاری صندوق توسعه ملی و بانک‌های ملی، سپه، پارسیان و صنعت معدن قرار است انجام شود، کار بسیار مهمی است که با توجه به شرایط فعلی اقدام بزرگی در حال انجام است.


وی افزود: نکته قابل توجه این است که با آغاز به کار این پروژه ۴۶۷ میلیون دلار تولید خواهیم داشت در حالی که در حال حاضر ۲۸۵ میلیون دلار واردات کاغذ داریم که با اجرای این طرح صرفه جویی چشمگیری خواهیم داشت.


رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت اما (ره) اظهار داشت: باید قبول کنیم که جو سنگینی علیه بانک ها میان مردم وجود دارد که دو عامل دارد از جمله برخی عملکردهای نادرست و بانک محور بودن اقتصاد کشور است. هیچ تحول و توسعه ای در کشور بدون حضور و دخالت بانک ها امکان پذیر نیست.


مخبر خطاب به بانک‌ها ادامه داد: مردم توان شما را می‌دانند، طرح تحول بانک ها غیر از کانال مدیران بانکی از هر طریقی ارائه شود، به نتیجه نخواهد رسید. وی به مدیران عامل بانک ها، گفت: نظام بانکی نظام سالمی است و باید با فاسد به شدیدترین شکل ممکنه برخورد شود و به همه تعمیم داده نشود .


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر