04 دی 1398 - 12:08

شفاف سازی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران درباره نحوه وصول مطالبات

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران درباره نحوه برخورد با بدهکاران کلان، شفاف سازی کرد.
کد خبر : ۱۱۰۰۶۲
لوگوی جدید اخبار بدون عکس بانک ملی ایران

به گزارش ایبِنا، محمود شایان در گفتگو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که این بانک، بدهکاران کلان را به سه دسته تقسیم کرده است، گفت: بانک در وصول مطالبات خود از این افراد، سیاست های مشخصی را دنبال می کند.


وی با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی به دلیل بروز بحران های کارگری، عدم توانایی تامین مواد اولیه و عدم پرداخت بدهی به بانک، دچار مشکلاتی شده اند، اظهار کرد: در برخی موارد، بانک با تزریق نقدینگی، این واحدها را دوباره به چرخه تولید بازمی گرداند.
شایان ادامه داد: واحدهایی هم هستند که متأثر از همین اتفاقات به تملک بانک درآمده اند، اما بانک در قالب اجاره به شرط تملیک، آن را به مالک اولیه بازگردانده و اتفاقا کمک مالی قابل توجهی هم به آنها کرده و می کند.


به گفته او، این واحدها اغلب مشتریان بانک هستند و بانک ملی ایران نیز کمک می کند تا آنها دوباره احیا شوند. عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر این که در مقابل کسانی که به دلایل متعدد از بازگرداندن منابع بانک خودداری کرده و در قبال آن نیز پاسخگو نیستند کوتاه نمی آییم، گفت: بانک از همه ابزارهای قانونی خود برای وصول مطالباتش استفاده خواهد کرد.


وی در پاسخ به این سوال که بانک ملی ایران تا چه اندازه به وصول مطالباتش حساس است، گفت: منابع بانک، در واقع منابع مردم است و از این رو در وصول مطالبات مماشات نخواهیم کرد. عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر این که «بانک قطعاً پولش را پس می گیرد»، ادامه داد: نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران بسیار کمتر از متوسط نظام بانکی است و این نشان می دهد که ما در زمان بررسی درخواست های مشتریان به رعایت بهداشت اعتباری و اهلیت مشتری تأکید داریم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر