06 دی 1398 - 09:36
آرگون در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح کرد؛

آزادی منابع و افزایش تسهیلات‌دهی بانک‌ها با فروش اموال مازاد

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران می‌گوید فروش اموال مازاد بانک‌ها باعث آزاد شدن منابع و دارایی‌های منجمد و افزایش قدرت تسهیلات‌دهی آنها خواهد شد.
کد خبر : ۱۱۰۰۷۱
لوگوی جدید بانک ها

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره فروش اموال مازاد بانک‌ها اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع این است که ببینیم سازوکار واگذاری اموال مازاد بانک چیست و چگونه قرار است این اموال واگذار شوند.


وی تصریح کرد: واگذاری اموال مازاد بانک‌ها باعث آزادی منابع و دارایی‌های منجمد شده آنها شده و قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها را افزایش می‌دهد ولی موضوع مهم قیمت‌گذاری این اموال است.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: قیمت‌گذاری اموال مازاد باید به گونه‌ای باشد که امکان فروش داشته باشند. بعضا شاهد قیمت‌گذاری‌هایی در این زمینه هستیم که متناسب با شرایط بازار و رکود اقتصادی نیستند و افراد نیز تمایلی برای خرید این اموال نشان نمی‌دهند.


نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه خاطرنشان کرد: در سازوکاری که برای فروش اموال مازاد بانک‌ها توسط وزارت اقتصاد نیز پیش‌بینی شده چندین روش مختلف برای واگذاری این اموال دیده شده اما موضوع اصلی همچنان قیمت‌گذاری و توجه به شرایط رکودی است.


وی همچنین از واگذاری این اموال در بازار سرمایه استقبال کرد و شفافیت آن را بیشتر از سایر روش‌ها دانست.


آرگون گفت: براساس مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید، بانک‌ها ملزم به عرضه اموال مازاد خود هستند و در غیر این صورت باید مالیات‌های سنگین و تصاعدی را پرداخت کنند که صرفه نگهداری این اموال را از بین می‌برد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر