ترخیص کالا در مسیر سبز ۵۱ درصد شد

معاون گمرک اعلام کرد: ترخیص کالا در مسیر سبز (اظهارنامه ای) گمرک با ۳۱ درصد افزایش، به ۵۱ درصد رسیده است.
کد خبر : ۱۱۰۱۰۱
گمرک

به گزارش ایبِنا به نقل از صدا و سیما، معاون گمرک ایران گفت: ترخیص کالا در مسیر سبز (اظهارنامه ای) گمرک با ۳۱ درصد افزایش، به ۵۱ درصد رسیده است.


مهرداد جمال ارونقی در ارتباط با رسانه ملی، با بیان اینکه رسوب کالا در گمرک ایستایی است، افزود: روند ترخیص کالا رشد چشمگیری در مسیر سبز گرفته است.


وی با اشاره به اینکه برخی عوامل مثل ثبت سفارش نشدن یا روند انتقال مالکیت، باعث رسوب کالا در گمرک می‌شود، گفت: بر اساس داده کانتینرها در گمرک، رسوب کالا روند کاهشی داشته است.


جمال ارونقی با بیان اینکه هر اظهارنامه در سه مسیر سبز، زرد و قرمز قرار می‌گیرد، افزود: در مسیر سبز که کالا بر اساس اظهارنامه سریع ترخیص می‌شود. در مسیر زرد کالا مشکلاتی دارد و نیاز به نمونه برداری است و در مسیر قرمز نیاز به ارزیابی فیزیکی دارد.


وی اضافه کرد: بیشر از ۵۱ درصد کالا در همان مسیر سبز ترخیص می‌شود که در گذشته این رقم ۲۰ درصد بود، اما اکنون با تمهیداتی ۳۱ درصد افزوده شده است.


معاون گمرک ایران گفت: در بخش تخصیص و تامین ارز همچنان مشکلاتی وجود دارد که تلاش می‌کنیم این مشکلات برطرف شود ضمن اینکه بحث انتقال مالکیت مشکل دیگری است که همچنان وجود دارد و انتقال مالکیت وقتی انجام نشود اظهارنامه هم صادر نمی‌شود و این مشکلاتی را ایجاد می‌کند.


وی افزود: قطعی سامانه جامع گمرکی هم مشکلاتی را به وجود می‌آورد که باید آسیب شناسی شود.

برچسب ها: گمرک کالا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر