در هفته اول زمستان صورت گرفت :

افزایش ۲.۹ درصدی آیفکس

شاخص فرابورس در جریان معاملات نخستین هفته زمستان رشد ۲.۹ درصدی را به ثبت رساند.
کد خبر : ۱۱۰۱۱۳
فرابورس

به گزارش ایبِنا، در جریان معاملات فرابورس در نخستین هفته زمستان امسال شاخص فرابورس(آیفکس) در پله ۴۶۶۲ واحد قرار گرفت و با ۲.۹ رشد نسبت به ابتدای هفته، این نماگر ۱۰۷ درصد نسبت به ابتدای سال افزایش داشت.


بر اساس این گزارش، ارزش کل بازار فرابورس نیز در پایان این هفته در سطح ۴ میلیون و ۸۸۷ هزار میلیارد ریال قرار گرفت و در این زمینه نیز افزایش ۹۰ درصدی را نسبت به ابتدای سال به ثبت رساند. ان در حالی است که معاملاتی به ارزش ۷۲ هزار و ۲۴۴ میلیارد ریال هم در این مدت به ثبت رسید.


همچنین در خصوص تعداد دفعات معاملات هفتگی فرابورس نیز باید به افت ۴ درصدی نسبت به هفته گذشته اشاره کرد که در این مدت یک میلیون و ۶۶۱ هزار معامله بین سهامداران حقیقی و حقوقی مختلف انجام گرفت. حجم کل معاملات هم در این مد ۹ هزار و ۷۱۸ میلیون ورقه بود که بر این اساس حجم معاملات حدود یک درصد افزایش داشته است.


این گزارش می‌افزاید: در هفته‌ای که گذشت صنایع صدرنشین دارای سهم‌هایی نزدیک به هم از ارزش کل معاملات خرد بودند. به این ترتیب گروه فلزات اساسی و همچنین انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با سهم ۹ درصدی از ارزش معاملات خرد در رتبه اول قرار گرفتند. ارزش معاملات این دو گروه روی هم رفته بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال بود.


افزون بر این، گروه‌های مواد و محصولات دارویی و نیز محصولات شیمیایی هر کدام با اختصاص ۷ درصد از معاملات به خود با ارزش جمعا حدود ۸ هزار میلیارد ریال، به ‌صورت مشترک در رتبه دوم قرار گرفتند. در رتبه سوم صنایع این هفته نیز گروه سرمایه‌گذاری‌ها قرار داشت که با معاملاتی به ارزش بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال این جایگاه را به خود اختصاص داد.


وضعیت فرابورس در هفته اول دی ماه ۹۸


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر