سطوح بالاتر در انتظار شاخص بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به تداوم روندی صعودی بازار سهام به نظر می‌رسد سطوح بالاتر برای شاخص بورس دور از دسترس نباشد.
کد خبر : ۱۱۰۱۲۹
بورس

حمید ابراهیمی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به تداوم روند رو به رشد بازار سرمایه طی هفته‌های گذشته گفت: حجم و ارزش معاملات از یکسو و روند حرکتی شاخص بورس از نگاهی دیگر، نشان می‌دهد در شرایط کنونی کلیت بازار سهام تمایلی به اصلاح و استراحت ندارد که شاید مهم ترین دلیل آن رکود سنگین حاکم بر سایر بازارها و نیز حضور فعال نقدینگی در بازار بورس باشد.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: علاوه بر این یکی از مهم ترین نکات قابل بیان بهبود شرایط قیمت جهانی نفت و نیز کالاها است که باید به این مولفه بهبود شرایط سیاسی در داخل و خارج کشور را هم اضافه کرد.


وی اضافه کرد: با توجه به مجموعه عوامل اثرگذار بر کلیت بازار سهام به نظر می‌رسد رفتار کنونی سهامداران و معامله‌گران تا حدودی منطقی باشد. این در حالی است که در بازار دلار و طلا نیز شاهد ثبات نسبی هستیم که این موضوع علاوه بر اینکه جذابیت سرمایه‌گذاری را از این بازارها سلب می‌کند، خبر خوشی برای کلیت بازار سهام نیز است.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به روندی که شاخص بورس در روز پایانی هفته گذشته داشت، به نظر می‌رسد شاخص بورس از سطح ۳۶۰ هزار واحد هم عبور کند و سطوح بالاتر برای نماگر بازار دور از دسترس نباشد. هر چند که سهامداران نباید تنها شاخص بورس را ملاک سرمایه‌گذاری‌های خود قرار دهند.


وی گفت: البته باید بر این نکته نیز تاکید که که رشد شاخص بورس و ادامه روند صعودی بازار سهام به این معنی نیست که همه سرمایه‌گذاری‌ها در بازار سهام همراه با سودآوری باشد، بلکه باید روند تولید و عوامل اثرگذار بر قیمت سهام شرکت‌ها بررسی شود و ارزش ذاتی شرکت‌ها ملاک سرمایه‌گذاری بلندمدت در این بازار قرار گیرد.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از سوی دیگر بخشی از رشد شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها جو بازار است که بخشی از معاملات بر اساس جو بازار در حال انجام است، بنابراین سهامداران به ویژه تازه‌واردان به بورس باید به ارزش ذاتی و بنیادی شرکت‌های برای دادوستد سهام توجه کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر