بازار سهام بزودی به روند رو به رشد خود باز می‌گردد

یک کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: بازار سهام بزودی در مسیر تعادل و رشد قرار خواهد گرفت.
کد خبر : ۱۱۰۳۶۴
بورس

ابراهیم خلیلی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به افت شدید شاخص بورس و تشکیل صف‌های فروش در بورس و فرابورس در جریان معاملات اولین روز هفته گفت: این موضوع ناشی از ریسک‌های سیاسی بود که البته باید به این مورد هیجان سهامداران به ویژه تازه‌واردان به بازار سهام را نیز اضافه کرد.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: این هیجان‌زدگی در حدی بود که شاهد تشکیل صف فروش در سهام شرکت‌هایی بودیم که از پتانسیل و ظرفیت رشد برخوردار هستند. وی با تاکید بر این نکته که بازار سهام بزودی در مسیر رشد خود قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: رشد سریع و یک نفس شاخص بورس و قیمت‌ها در چند هفته گذشته در حالی رقم خود که بازار سهام نیازمند اصلاح و استراحت بود، بنابراین بازار در جریان معاملات روز شنبه به یکباره این اصلاح را انجام داد.


وی با رد این فرضیه که کشور به سمت جنگ خواهد رفت و این مولفه بر کلیت بازار سهام اثرگذار خواهد بود، گفت: دادوستد سهام و اوراق بهادار در این بازار نیازمند تحلیل جامع و دقیق است که متاسفانه بخش قابل توجهی از سهامداران به ویژه تازه‌واردان به بازار سهام از این مهارت بهره‌مند نیستند، از اینرو به محض وقع اتفاقات متعدد در اقتصاد و سایر حوزه‌ها، در برخی مواقع شاهد تشکیل صف‌های فروش سهام در این بازار بدون توجه به ارزندگی آنها هستیم.


این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به حمایت خوبی که حقوقی‌ها از بازار سهام در نخستین روز معاملاتی هفته داشتند، پیش‌بینی می‌شود خیلی زود روند معاملات به چرخه تعادل بازگردد. وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی باید همیشه در زمینه معاملات بازار سهام و موارد و مولفه‌های مربوط به آن ادامه داشته باشد، اذعان داشت: امیدواریم توسعه فرهنگ‌سهامداری به معنای واقعی و نه تنها به مفهوم این که باید سرمایه به تالار شیشه‌ای بیایید، همه گیر شده و متولین امر به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.


برچسب ها: بازار سهام رشد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها