ریزش ۵۰۳۴ واحدی شاخص بورس

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با کاهش بیش از ۵۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۳۵۳ هزار و ۸۰۸ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۱۱۰۴۶۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام به طور میانگین حداقل ۱.۵ درصد امروز با کاهش مواجه شدند.


کاهش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۵۰۳۴) واحد ریزش معادل (۱.۴۰) درصد به ۳۵۳ هزار ۸۰۸ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۱۳۴۷) واحد افت معادل (۱.۴۰) درصد به ۹۴ هزار ۶۶۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۴۲۷) واحد افت معادل (۱.۳۰)  درصد به ۱۰۸ هزار و ۱۷۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۹۵۳) واحد ریزش، معادل (۱.۳۰)  درصد به ۷۲ هزار و ۲۴۱ واحد، شاخص آزاد شناور با (۵۸۴۴) واحد کاهش، معادل (۱.۴۰) درصد به ۴۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد، شاخص بازار اول با (۳۶۷۷) واحد افت معادل (۱.۴۳) درصد به ۲۵۳ هزار ۷۰۱ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۰۱۵۹) واحد ریزش معادل (۱.۳۶) درصد به ۷۳۵ هزار و ۲۳ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷ نماد « فملی با (۲۷۶) واحد، فارس با (۲۶۶)، پارس با (۱۶۳) واحد، پارسان با (۱۵۵) واحد، رمپنا با (۱۵۴) واحد، کگل با (۱۴۶) واحد و کچاد با (۱۳۷) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


ریزش شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «حمل و نقل با (۱۴۸) واحد ریزش معادل (۱.۸۳) درصد به ۷ هزار و ۹۵۳ واحد، اداره بازارهای مالی با (۵) واحد افت معادل (۱.۸۶) درصد به ۲۹۵ واحد، رایانه (۵۶۰) واحد کاهش معادل (۱.۹۲) درصد به ۲۸ هزار و ۶۷۳ واحد، چند رشته ای صنعتی (۶۷۹) واحد افت معادل (۱.۹۳) درصد به ۳۴ هزار و ۴۷۰ واحد، فنی مهندسی با (۵۶) واحد ریزش، معادل (۱.۹۴) درصد به ۲ هزار و ۸۷۶ واحد، زراعت (۱۷۶۶) واحد کاهش معادل (۱.۹۸) درصد به ۸۷ هزار و ۴۷۴ واحد، سایر معادن با با (۱۷۲۴) واحد ریزش معادل (۲) درصد به ۸۴ هزار و ۶۷۴ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «وبهمن، نبروج، خپویش، شتران و خمهر »  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «پردیس، سیمرغ، غاذر، حفارس، کحافظ، شفن و ختور» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۲۲۴ هزار و ۴۹۷ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۱۶۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر