اصلاح سیاسی بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ریسک‌های سیاسی به بهانه‌ای برای اصلاح بازار تبدیل شد.
کد خبر : ۱۱۰۵۵۰
بورس

علی زارعی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به اصلاح سنگین شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها در هفته گذشته در پی ریسک‌های سیاسی گفت: با توجه به اصلاح صورت گرفته، طبیعی است که قیمت سهام شرکت‌ها دوباره به شرایط جذاب رسیده و استقبال سرمایه‌گذاران از بازار سرمایه و خرید سهام شرکت‌ها در هفته جاری به همین دلیل است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها پیش از معاملات هفته گذشته با شرایطی رسید که نیازمند اصلاح بود، بر این اساس ریسک‌های سیاسی به بهانه‌ای برای اصلاح بازار تبدیل شد. البته این اصلاح می‌توانست در مدت چند هفته اتفاق بیفتد.


وی اضافه کرد: از سوی دیگر این روزها شاهد کاهش قیمت‌ها در بازارهای مختلف و تخلیه حباب و هیجان در بازارهای طلا، ارز، سکه، خودرو و مسکن هستیم. به همین دلیل بهترین گزینه برای سودآوری بازار سهام است و این مولفه نیز موجب شده تا رشد و صعود در بازار سرمایه با شتاب بیشتری اتفاق بیفتد.


این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تغییر دامنه نوسان معاملات نیز اذعان داشت: طبق قانون سازمان بورس می‌تواند با اقداماتی این چنینی جلوی هیجان کاذب در بازار سهام را بگیرد و این موضوع امری طبیعی است و به نظر می‌رسد متولیان بازار سهام از این ابزار به خوبی برای کاهش هیجان کاذب در بازار استفاده کردند.


وی با اشاره به اینکه نوسات ذات بازار سرمایه است و بسیار طبیعی می‌باشد که این بازار نسبت به سایر بازارها واکنش سریع و بیشتری نسبت به حوادث و اتفاقات مختلف داشته باشد، گفت: بر این اساس سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در بازار سهام باید در شرایط مختلف استراتژی‌های متفاوتی باری مدیریت پرتفوی خود داشته باشند.

برچسب ها: بورس سیاسی اصلاح
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر