جابجایی ۸ شرکت در تابلو بازار پایه

طبق اعلام فرابورس، ۸ شرکت بازار پایه‌ای بین تابلوهای مختلف این بازار جابجا شدند.
کد خبر : ۱۱۰۶۰۱
فرابورس

به گزارش ایبِنا، بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط مدیریت نظارت بر ناشران بازار پایه چهار شرکت الحاوی، پتروشیمی جهرم، گروه صنعتی سدید و نیز مهندسی و ساختمان نفت در تابلو زرد بازار پایه فرابورس قرار گرفتند که این ناشران سابق بر این در تابلو نارنجی بازار پایه قرار داشتند. همچنین چهار شرکت تجهیز نیروگاه زنگان، داروسازی تهران شیمی، سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس و گروه فن آوا نیز به تابلو نارنجی بازار پایه انتقال یافته‌اند که از این تعداد، به جز شرکت گروه فن آوا که پیش از این در تابلو زرد بازار پایه قرار داشت، سه شرکت دیگر از تابلو قرمز به نارنجی ارتقا یافته‌اند.


جابه‌جایی و انتقال نماد معاملاتی این ۸ شرکت میان تابلوهای بازار پایه در حالی است که مدیریت عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس، زمان توقف نمادها این شرکت‌ها را در تابلوهای پایه زرد، پایه نارنجی و پایه قرمز و بازگشایی آنها در تابلو مربوطه به زودی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.


مهمان جدید بازار دوم


در خبری دیگر نماد معاملاتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار تسویه وجوه؛ «سپرده» چهارشنبه هفته جاری در بازار دوم فرابورس گشایش خواهد یافت. به این ترتیب چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه، نماد معاملاتی این شرکت گشایش می‌یابد و قیمت پایانی سهام آن، میانگین موزون معاملات در روز گشایش خواهد بود. بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط مدیریت عملیات بازار فرابورس، معاملات سهام این شرکت فاقد بازارگردان است.


عرضه‌های عمده در بازارهای دوم و پایه


از سوی دیگر دو تابلو بازار دوم و پایه فرابورس میزبان چند عرضه عمده در روزهای آتی خواهند بود. به این ترتیب ۲۰ درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت پالایش نفت شیراز در نماد «شراز۴»، یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ در بازار دوم فرابورس به فروش خواهد رسید. قیمت پایه برای هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد است به شرط آنکه از مبلغ ۵۷ هزار و ۶۳۲ ریال کمتر نباشد.


در این عرضه سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران فروشنده این عرضه است و شرکت کارگزاری صنعت و معدن، کارگزار عرضه‌کننده و قیمت پایه کل در این معامله بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال است.


همچنین در این بازار قرار است که ۱۷ درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت بیمه میهن توسط شرکت سرمایه‌گذاری سپهر به عنوان فروشنده، روز دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ روی میز فروش قرار بگیرد. قیمت پایه برای هر سهم برابر قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به علاوه ۱۵ درصد است به شرط آنکه از مبلغ ۲۶۰۰ ریال کمتر نباشد. شرکت کارگزاری مهرآفرین نیز به عنوان کارگزار عرضه کننده بوده و قیمت پایه کل این معامله ۶۶۳ میلیارد ریال است.


اما در بازار پایه فرابورس نیز بخشی از سهام دو شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو و پتروشیمی ممسنی در نوبت عرضه عمده قرار گرفتند. بر این اساس روز یکشنبه ۲۰ بهمن ۹۸ بالغ بر ۵۹ درصد از سهام مدیریتی کنترلی شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با نماد «تپکو۴» توسط سازمان خصوصی‌سازی به عنوان فروشنده راهی میز معاملات خواهد شد.


قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه است به شرط آنکه از مبلغ ۱۱۵۹ ریال کمتر نباشد. همچنین شرکت کارگزاری بانک ملی کارگزار عرضه‌کننده این بلوک بوده و قیمت پایه کل این معامله بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال است.


در همین حال قرار است ۲.۸ درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت پتروشیمی ممسنی به قیمت پایه ۳۶۵۰ ریال برای هر سهم، دوشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۸ در معرض معامله خریداران قرار بگیرد. این شرکت در تابلو زرد بازار پایه فرابورس بوده و شرکت کارگزاری توسعه فردا به عنوان کارگزار عرضه‌کننده تعیین شده است. همچنین قیمت پایه کل این معامله ۱۴۶ میلیارد ریال اعلام شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر