در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

ابتکار ساخت ۳۰ هزار واحدهای مسکونی در سوریه

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران می‌گوید ابتکار و سازوکار در نظر گرفته شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در سوریه می‌تواند موفقیت آمیز باشد.
کد خبر : ۱۱۰۶۳۸
محمدرضا انصاری

محمدرضا انصاری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص موافقتنامه امضا شده بین ایران و سوریه برای ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی توسط شرکت‌های ایرانی در این کشور اظهار داشت: سازوکاری که در این خصوص توسط وزارت راه و شهرسازی ابتکار شده می‌تواند موفق باشد، اما بخش خصوصی باید آن را پیگیری کند.


وی توضیح داد که براساس این ابتکار، نوعی از همکاری و مشارکت بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های دولتی با شرکت‌های سوری انجام می‌شود و در چارچوب این مشارکت، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی می‌توانند در این پروژه حضور داشته باشند.


نایب رییس اتاق بازرگانی افزود: این ابتکار می‌تواند باعث ساماندهی بهتر شود و می‌توان تقسیم کار درستی را بین شرکت‌های داوطلب حضور در بازار سوریه داشت. رییس کمیته ارزی اتاق بازرگانی همچنین در خصوص نقل و انتقال ارز برای این پروژه نیز گفت: در حال حاضر، در شرایط تحریم و محدودیت‌های بانکی قرار داریم و به طور علنی نمی‌توان راهکارهای نقل و انتقال ارز را اعلام کرد؛ با این حال راه‌هایی وجود دارد که فعالان از آنها برای نقل و انتقال ارز استفاده می‌کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر