رییس سازمان بورس:

ریسک بازار سرمایه کمتر از سایر بازارهاست

رییس سازمان بورس با بیان اینکه ریسک بازار سرمایه از سایر بازارها کمتر است، گفت: سهامداران حرفه‌ای نیز سبد خود را موازنه کرده و اوراق خریداری کنند.
کد خبر : ۱۱۰۶۸۲
شاپور محمدی

به گزارش ایبِنا، شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار که در سومین کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی سخن می‌گفت، اظهار داشت: ١١ میلیون نفر در ایران کد بورسی دارند که در جمعیت ٨٠ میلیون نفری و در مقایسه با ٢٥ میلیون سهامدار هندی در جمعیت یک میلیارد نفری آن تناسب بالایی است.


وی افزود: ریسک بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها کمتر است. اگر نرخ دلار، ملک، خودرو و سکه تغییر کند سفره مردم تنگ‌تر شده و به بودجه خانوار فشار می‌آید اما بازار سهام مایحتاج مردم را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.


رییس سازمان بورس گفت:پیچیده‌ترین معادلات دیفرانسیل در بازار سرمایه رخ می‌دهد، حتی کسانی که قدرت تحلیل بازار دارند نیز باید یونیت‌های صندوق‌های بازار سرمایه را خریداری کنند چرا که این اقدام حاشیه امنی برای سهامدار ایجاد خواهد کرد.


وی ادامه داد: سهامداران حرفه‌ای نیز مرتبا باید سبد خود را موازنه کرده و مدام اوراق خریداری کنند.


رییس سازمان بورس تاکید کرد: کسی که ملک خود را بفروشد و وارد بازار سرمایه شود تا ظرف دو ماه به سود برسد، اقدام نادرستی انجام داده است.


محمدی ادامه داد: یک درصد از شرکت‌های بورسی از افشای اطلاعات خود خودداری می‌کنند که به دادگاه معرفی خواهند شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر