19 بهمن 1398 - 09:52
یک نماینده مجلس به ایبِنا خبر داد؛

نتایج ساماندهی ارزی بانک مرکزی مثبت بود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: ساماندهی ارزی با همت بانک مرکزی نتایج مثبتی به همراه داشته است.
کد خبر : ۱۱۰۸۶۲
ارز

معصومه آقاپور علیشاهی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر ضرورت تک نرخی شدن ارز گفت: اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در خصوص ساماندهی ارزی مورد تایید است و باید به مسیر تک نرخی شدن ارز به تدریج حرکت کنیم.


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر ارز دولتی به ۵ الی ۶ قلم از نیازهای اساسی مردم اختصاص می یابد، افزود: با توجه به اینکه نظام توزیع ما مشکل داشته و تاثیر تخصیص ارز دولتی به این کالاها در نهایت در سفره مردم احساس نمی شود، باید به حذف این نوع ارز اقدام کنیم.


وی با تاکید بر اینکه ارایه ارز دولتی به یک قلم کالا به طور مثال کنجاله نمی تواند از بالا رفتن قیمت مرغ جلوگیری کند، تصریح کرد: تا زمانی که هزینه های مرتبط با این محصول کنترل نشود ارایه ارز دولتی کارساز نیست. این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت در حوزه ارز دولتی احتیاط می کند، گفت: سرنوشت ارز دولتی باید به سرنوشت آزادسازی نرخ سوخت البته که به تدریج دچار شود.


آقاپور علیشاهی با تاکید بر اینکه آزادسازی نرخ ها با هدف رقابتی شدن قیمت ها باید انجام شود، تصریح کرد: این موضوع باید در کمک هزینه معیشتی خانوار دیده شود و به این ترتیب ارایه یارانه نیز هدفمند تر از قبل شده و دست دلالان کوتاه می شود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر ارایه ارز دولتی به اقلام محدودتری در دستور کار قرار گرفته است، افزود: یکی از کالاهایی که از دریافت ارز دولتی حذف شده اند چای بوده و شکر نیز در این فرآیند قرار گرفته است.


آقاپور علیشاهی ادامه داد: تفاوت نرخ ها بعد از آزادسازی به طور حتم بیشتر در سفره مردم ملموس خواهد شد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ساماندهی ارزی با همت بانک مرکزی نتایج مثبتی داشته و با تلاش برای تک نرخی شدن این بازار امید به بهتر شدن شرایط نیز می رود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر