11 بهمن 1398 - 12:21
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد:

تاکید بر ضرورت کاهش بدهی دولت به بانک مرکزی در بودجه ۹۹

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر ضرورت تسویه بدهی دولت به بانک مرکزی، گفت: با تسریع در تسویه بدهی دولت به بانک‌ها قدرت مالی آن‌ها افزایش می‌یابد و تکالیف با سهولت بیشتری انجام می‌شود.
کد خبر : ۱۱۰۸۹۵
بودجه

محمدحسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه باید راهکارهای مختلفی در مسیر افزایش سرمایه بانک ها در نظر گرفته شود، افزود: گاهی توجه به این موضوع می شود که دارایی های منجمد بانکی باید از حالت انجماد خارج شده و به کمک شبکه پولی کشور بیاید.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مدیریت فایده در شبکه بانکی باید برقرار شود، تصریح کرد: بانک ها می توانند با برخی مراودات سالم مالی در فرآیند مدیریت منابع موفق شده و رویه رو به رشدی را نیز در پیش بگیرند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت تسویه بدهی دولت به بانک ها، گفت: با تسریع در تسویه بدهی دولت به بانک ها قدرت مالی آن ها افزایش یافته و انجام تکالیف محول شده با سهولت بیشتری انجام می شود.


وی با بیان اینکه عمده بدهی دولت از محل تسهیلات تکلیفی به بانک ها ایجاد شده است، تصریح کرد: ناتوانی دولت برای تامین منابع مذکور در مدت مقرر بدهی های انباشته ای را ایجاد کرده که این موضوع خود سدی پیش روی عملیات بانکی کارآمد شده است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه استقراض مستقیم دولت از بانک مرکزی نیز شکل دیگر این نوع بدهی ها است، گفت: با توجه به روند رو به رشد این نوع بدهی ها باید بدانیم که توفیقی در عملکرد حاصل نخواهد شد از این رو برای جلوگیری از معایب و تبعات این موضوع باید در بودجه ۹۹ کل کشور در این باره تصمیم گیری شود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت با حمایت از بانک مرکزی مسیر بهبود شرایط اقتصادی را طی خواهد کرد زیرا در شرایط فعلی تقویت زیرساخت های مالی می تواند از کاهش ارزش پول ملی نیز جلوگیری کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر